رویداد Web Summit 2024 با هزار استارت‌آپ در قطر آغاز شد

Web Summit 2024

رویداد Web Summit 2024 با جذب بیش از هزار استارت‌آپ، بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مجموعه استارت‌آپ‌ها را در قطر گردهم آورده است. این استارت‌آپ‌ها می‌توانند با بیش از ۵۰۰ سرمایه‌گذار و شریک از کشورهای مختلف ارتباط برقرار کنند.

به‌گزارش تک‌ناک، شعبه‌ دوحه از استارت‌آپ گریند (Startup Grind) به‌تازگی رویدادی با عنوان «آماده‌شدن برای وب‌ سامیت قطر» برگزار کرد که در آن، درباره اهمیت این رویداد به‌عنوان فرصتی عالی برای تعامل و معرفی و یادگیری برای استارت‌آپ‌های قطری بحث شد.

رویداد Web Summit 2024 قطر کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و رهبران بخش فناوری از سراسر جهان را به خود جذب خواهد کرد. کیسی لاو، مدیر بخش آسیا در وب‌سامیت، در سخنرانی خود در این رویداد گفت:

این وب‌ سامیت در‌واقع جشنواره‌ای برای استارت‌آپ‌ها است. واقعاً می‌خواهیم استارت‌آپ‌ها را تبلیغ و راه‌اندازی کنیم و تأمین مالی آن‌ها را به‌دست آوریم. می‌خواهیم در هر کشوری که می‌رویم، آن‌ها را برای یک هفته در کانون توجه قرار دهیم.

همچنین مارگاریتا دیوید، سرپرست تیم استارت‌آپ‌ها در رویداد Web Summit 2024 قطر، گفت که وب‌ سامیت محیطی عالی دارد و مردم واقعاً برای انجام تجارت و یادگیری از تجربیات یکدیگر به آنجا می‌آیند. او گفت:

با این فکر که حدود ۵۰۰ استارت‌آپ جذب کنیم، شروع به جذب استارت‌آپ‌ها برای این رویداد کردیم. این هدف اولیه‌ ما بود و درنهایت سه هفته قبل از مهلت، ۱۱۰۰ استارت‌آپ برای رویداد ثبت‌نام کردند. این اعداد فقط نشان‌دهنده‌ علاقه‌ای است که در منطقه برای شبکه‌سازی و ارزش‌آفرینی و دریافت ارزش از قطر وجود دارد.

مارگاریتا در پاسخ به پرسشی درباره آمار و موفقیت تعداد استارت‌آپ‌ها گفت:

به‌طور خاص برای وب‌ سامیت قطر در سال جاری، ۱۱۰۰ استارت‌آپ ثبت‌نام کردند که حدود ۵۰ درصد آن‌ها از منطقه‌ی MENA هستند. همچنین، ۲۰ درصد از استارت‌آپ‌ها از آفریقا هستند که قطعاً بزرگ‌ترین نماینده‌ای است که تاکنون در هر یک از رویدادهای ما داشته‌ایم.

او خاطرنشان کرد که هوش مصنوعی اکنون به راهکاری تبدیل شده است که استارت‌آپ‌ها از آن برای گسترش استفاده می‌کنند؛ حتی اگر مدل کسب‌وکار اصلی آن‌ها برای استفاده در تجارت و بازاریابی یا فناوری مالی باشد. بنابراین، به‌جز هوش مصنوعی قطعاً فین‌تک صنعتی بسیار قوی در رویدادها است؛ به‌خصوص با‌توجه‌به تعداد شرکت‌کنندگان و فناوری پاک و تجارت الکترونیک. بنابراین، این سه مورد بیشترین موارد نمایندگی‌شده در رویداد Web Summit 2024 قطر خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.