رکوردشکنی تویوتا یاریس GR با قدرت 1000 اسب بخار

تویوتا یاریس GR با قدرت 1000 اسب بخاری به دنبال شکستن رکوردها

تیم Lamspeed Racing که بیشتر در تیونینگ موتور خودروهای ژاپنی فعال است، دست به کار شده و در نظر دارد هاچ بک قدرتمند یاریس GR را به سطحی از قدرت پیشرانه برساند که باعث حیرت همگان شود.

به گزارش تک‌ناک، برخی از فعالان خودرویی استرالیایی موفق شدند یک دستگاه تویوتا یاریس GR را تیونینگ کرده و قدرت پیشرانۀ آن را به  1000 اسب بخار برسانند. آنها پیشرانۀ 1.6 لیتری توربو را به شکلی ارتقا دادند تا به این قدرت دست یابد.

تیم تیونر Lamspeed Racing طی سال‌های گذشته خودروهای هاچ بک بسیاری را با پیشرانۀ قدرتمند همراه ساخت. این شرکت تصمیم دارد با یاریس GR  تست کند که آیا پلتفرم کوچک آن توانایی چنین قدرت پیشرانه‌ای دارد یا خیر.

دو خودروی هاچ بک یاریس GR و کرولا GR از هاچ بک‌های پرقدرت و محبوب هستند، که طی 20 سال گذشته تویوتا آنها را ارائه کرده است. تویوتا خود پیشرانۀ این مدل را به 300 اسب بخار رسانده است، امّا تیم Lamspeed Racing تصمیم گرفتند با ارتقایی بزرگ آن را به 1000 اسب بخار برسانند، که قدرتی برابر با یک سوپر اسپرت دارد.

Lamspeed Racing در شبکه‌های اجتماعی خبر از دستیابی به چنین موفقیتی داد و در تصاویر منتشر شده می‌توانیم مشاهده کنیم که قدرت 887 اسب بخاری برای یاریس GR محقق شد. البته تیم استرالیایی تصمیم دارد آن را در کنار موستانگ و کوروت در مسابقۀ درگ تحت تست قرار دهد. البته دستیابی به قدرت نهایی 1000 اسب بخار بر روی چنین پلتفرمی به شدت دشوار است، چرا که با خودرویی سبک روبه‌رو هستیم و نیاز است بدنه به حدی سنگین شود تا بتواند در سرعت بالا پایداری خود را حفظ کند.

سال گذشته، همین تیونر نسخۀ 500 اسب بخاری این خودرو را به درگ برد و توانست رکورد جهانی برای تویوتا GR یاریس به ثبت برساند. البته Lamspeed Racing چند مسابقۀ دیگر هم با این خودرو شرکت کرد و رکوردشکنی داشت. تیم تیونر استرالیایی تغییرات بسیاری در پیشرانۀ 1.6 لیتری توربو یاریس ایجاد کرد تا بتواند به هدف خود دست یابد.

البته مدل ارتقایافته برای فروش قرار ندارد و هدف Lamspeed Racing رکوردشکنی با یک هاچ بک هات از برند تویوتا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.