ساخت بزرگترین ساعت خورشیدی جهان در آمریکا

اخیرا برنامه های ساخت یک سازه قوسی شکل به عنوان بزرگترین ساعت خورشیدی جهان در هیوستون تگزاس آمریکا فاش شده است.

به گزارش تکناک، این سازه توسط معمار و هنرمندی به نام ریکاردو ماریانو به عنوان بزرگترین ساعت خورشیدی ایستاده جهان توصیف شده است و با پنل های خورشیدی پوشانده می شود و برق منطقه ای که در آن قرار دارد را تامین می کند.

آرکو دل تیمپو (قوس زمان) که نام این سازه فوق العاده است، به عنوان یک اثر هنری دائمی در منطقه East End هیوستون طراحی شده است. این پروژه توسط Land Art Generator Initiative مدیریت می‌شود که امیدوار است با تولید زیرساخت‌های انرژی تجدیدپذیر که به فضاهای عمومی ارزش افزوده می‌دهند، فرآیند ورود به یک اقتصاد پساکربن را شتاب دهد.

اگرچه این پروژه به عنوان بزرگترین ساعت خورشیدی آزاد در جهان تحسین شده است، اما به نظر می‌رسد رقابتی با برج خورشید در ایتالیا خواهد داشت. این سازه قطعا اندازه ای قابل توجه خواهد داشت، با عرض تقریباً 50 متر و ارتفاع 30 متر. چارچوب فولادی آن سامانه جمع‌آوری آب باران را برای آبیاری منطقه‌ای پشتیبانی خواهد کرد، در حالی که پنل‌های خورشیدی آن به مساحت حدود 2000 مترمربع قرار دارند و سالانه تقریباً 400 مگاوات‌ساعت انرژی تولید خواهند کرد. این انرژی برای تامین برق یک مرکز فرهنگی نزدیک به این سازه استفاده خواهد شد.

آرکو دل تیمپو علاوه بر استفاده به عنوان ساعت و نیروگاه خورشیدی، میزبان رویدادهایی مانند اجرای موسیقی نیز خواهد بود.

در بیانیه مطبوعاتی توضیح داده شده است: آرکو دل تیمپو که مسیر خورشید را در سراسر آسمان ردیابی می کند، هم مجسمه ای تاریخی است و هم مکانی برای مردم محلی و بازدیدکنندگان به منظور مکانی برای گذراندن وقت و دیدن برخی اجراها. این سازه یک دستگاه تعیین زمان تعاملی نیز هست که با تاباندن نور خورشید بر روی صفحه زمین پارک Guadalupe Plaza کار می‌کند. هر پرتو نور به صورت منحصر به فرد در طول فصول و ساعات روز توسط هندسه اثر ساخته شده است، مسیر تابش منحصر به فرد خورشید به هیوستون را بازتاب می‌دهد.

این سازه با تولید انرژی پاک و بیش از حدود 9730 تن دی‌اکسید کربن، تعادل آب و هوای زمین را بهبود خواهد بخشید. در طول عمر خود، این اثر بیش از 12 میلیون کیلو وات-ساعت انرژی پاک و قابل تجدید تولید خواهد کرد، چیزی معادل حذف 8500 تن دی‌اکسید کربن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.