ساخت رستوران دلپذیر با ساختار پیچیده بامبو در ویتنام

شرکت BambuBuild در ویتنام که با شرکت معماری Tran Ba Tiep همکار می کند، مأموریت ساخت یک مرکز بصری چشمگیر و دوستدار محیط زیست با بامبو را در یک رستوران بزرگ را به عهده گرفت.

به گزارش تکناک، این تیم با ساخت یک سالن غذاخوری پیچیده از چوب بامبو کار خود را آغاز کرد.

رستوران غذاهای دریایی Keeng که در منطقه‌ای رو به رشد Long Thanh Town قرار دارد، به شکل یک ساختمان غرفه‌مانند ساده است که بالای آن یک سقف کاهگلی کمی خمیده است که طراحان آن را به یک قایق تشبیه کرده‌اند.

در طول فرآیند ساخت، BambuBuild از معادل بیش از 5000 تکه بامبو استفاده کرد که از یک گونه مقاوم به نام بامبو جامد (معروف به بامبو آهنی) که به گفته طرفداران آن، قوی‌ترین گونه بامبو موجود است و دارای استحکام کششی بیشتر از فولاد است، استفاده کرد.

سپس این بامبو به شکل هایپربولیک پارابولوئید (یا هیپار) درآمد و توسط تکیه گاه های بامبو که به نحوی بافته شده اند تا به نخل نیپا که گیاه معمول این منطقه است، شباهت داشته باشند، و همچنین در پایه های بتنی محکم شد.

در داخل خود سالن غذاخوری، پلان طبقه همکف بسیار باز است و با آب و هوای استوایی محلی سازگار است و میز و صندلی های آن می تواند تا 180 نفر را در خود جای دهد. همچنین فضای سبز اطراف ساختمان را احاطه کرده است.

BambuBuild توضیح داد: استفاده از بامبو برای ساخت ساختار هایپار، ترکیبی عالی است. این واقعیت که سطوح منحنی از بامبوهای مستقیم ساخته شده اند به این معنی است که ساخت و ساز، آسان و سریع بود. سازنده ها می توانند بدون خم شدن بامبو به سختی استثنایی و فرم جذابی دست یابند.

البته گفتنی است که انحنای مضاعف هایپارها، پوشش سقف با کاهگل طبیعی را دشوار می کند، زیرا در امتداد یک محور دارای فرم محدب و در امتداد محور دیگر به صورت مقعر است. برای حل این مشکل، خرپا و پرلین [تیر پشتیبانی] برای ساخت سقف های شیبدار ساده به قسمت مقعر اضافه می شوند. این ترکیب سقف، سازه ای دو لایه ایجاد می کند و جذابیت سقف را افزایش می دهد.

ویتنام دارای سنت طولانی استفاده از بامبو به عنوان مصالح ساختمانی است که منطقی است. می توان بامبو را به سرعت و به شکلی پایدار رشد داد و اگر به درستی از آن مراقبت شود،‌ می تواند به طرز شگفت انگیزی بادوام باشد. نمونه های بسیار خوبی از این مورد وجود دارد، از جمله کتابخانه مدرسه متوسطه پانیادن، مرکز خوش آمدگویی Grand World Phu Quoc، و خانه Casamia.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.