ساخت قایق الکتریکی جدید با سرعت 50 گره دریایی

سازنده قایق آلمانی Performance Marine Yachting آخر هفته، قایق الکتریکی پرسرعت خود به نام e801 را راه اندازی می کند که دارای یک موتور الکتریکی داخلی 300+ کیلووات ساعت است.

به گزارش تکناک، این قایق الکتریکی نتیجه همکاری بین شرکت Evoy نروژ و Performance Marine Yachting است که در سال 2021 آغاز شد.

این قایق اسپرت با طول 7.9 متر مجهز به موتور الکتریکی داخلی 300+ کیلووات ساعتی است که توسط مایع خنک می شود. گزارش شده است که این موتور الکتریکی داخلی معادل بیش از 400 اسب بخار خروجی قابل استفاده برای انفجارهای کوتاه با سرعت بیش از 50 گره (92.5 کیلومتر در ساعت) دارد.

پیکربندی باتری دوگانه 63.1 کیلووات ساعتی ضد آب این راه‌انداز به همراه درایو نهایی Mercury Bravo One XR، باعث می شود که این
قایق (boat : smaller watercraft) در هر بار شارژ محدوده 35 کیلومتری را با سرعت متوسط 25 گره دریایی طی کند.

شاخص های مورد نیاز در قایق الکتریکی مانند سرعت، دور در دقیقه، برد باقیمانده، وضعیت باتری و غیره بر روی یک صفحه نمایش 10 در 16 اینچی در فرمان نمایش داده می‌شوند و کابین جلوی دو نفره با یک در کشویی در سمت چپ قابل دسترسی است.

فراتر از این چند مشخصات کلیدی، این دو شرکت چیز دیگری در مورد قایق جدید به اشتراک نمی گذارد، اگرچه می دانیم که وزن آن 2،800 کیلوگرم ،عرض آن 2.5 متر و آبخور آن 0.7 متر است و در تاسیسات Performance در ایتالیا ساخته خواهد شد.

ران استاوستراند ، مدیرعامل Evoy گفت: Performance برای اولین بار در سال 1985 شروع به ساخت قایق کرد و e801 مجهز به موتور الکتریکی داخلی 400 اسب بخاری آینده محصولات این سازنده معتبر و سفارشی قایق است. او ادامه داد ما کاملاً هیجان زده هستیم که بخشی از آینده این برند نمادین و قابل توجه هستیم.

نسخه اول e801 هنوز در بین مدل های موجود Performance Marine نمایش داده نشده است، اما قبل از کسر مالیات  419،000 یورو (حدود 444 هزار دلار آمریکا) قیمت گذاری شده است. شرکت کنندگان در نمایشگاه قایق اتریش آخر هفته می توانند برای دیدن این قایق و کسب اطلاعات بیشتر به محل برگزاری این رویداد بروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.