اپل پیشتاز بازار گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۲۳

اپل

داده‌های جدید نشان می‌دهد که در سال ۲۰۲۳، باردیگر اپل بیشترین سهم بازار را در دسته گوشی‌های هوشمند پرچمدار ازآن خود کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، سال ۲۰۲۲ سهم اپل از گوشی‌های پرچمدار در بازارها جهانی ۷۵ درصد بود و این شرکت با رقیب نزدیکش، سامسونگ که سهمی معادل ۱۶ درصد را داشت، فاصله‌ی زیادی ایجاد کرد. سال ۲۰۲۳، سامسونگ توانست این سهم را به ۱۷ درصد برساند. در‌حالی‌که اپل کمی عقب ماند، همچنان با 71 درصد رتبه اول را ازآن خود کرد. تحقیقات Counterpoint نشان می‌دهد که اپل با وجود حفظ تسلط خود در این دسته، هواوی با سری Mate 60 آن را به چالش کشید و سهم بازار خود را به 5 درصد رساند.

TrendForce پیش‌تر اعلام کرده بود که در سال ۲۰۲۴ اپل با مشکلات جدیدی مواجه خواهد و بازگشت هواوی به‌عنوان یکی از تهدیدهای اصلی شناخته شد.

به‌طورکلی، داده‌ها نشان می‌دهند که دستگاه‌هایی با قیمت ۶۰۰ دلار یا بیشتر فروخته می‌شدند، در سال ۲۰۲۳ سهم بازار ۲۴ درصدی را داشتند و از سال ۲۰۱۶ تاکنون، این بخش با رشدی ۳۰۰ درصدی روبه‌رو بوده است.

ورن میشرا، تحلیلگر ارشد مؤسسه تحقیقاتی کانترپوینت، معتقد است که مصرف‌کنندگان علاقه‌مندند مبالغ بیشتری را برای خرید گوشی‌های پرچم‌دار پرداخت کنند؛ زیرا احساس می‌کنند می‌توانند برای مدت‌زمان بیشتری از آن استفاده کنند. این در حالی است که برخی دیگر از کاربران به این دلیل دستگاه‌هایشان را به محصولات پرچمدار ارتقا می‌دهند که چنین گوشی‌هایی برایشان به نماد تبدیل شده است.

بازار گوشی‌های هوشمند پریمیوم نیز دلیل این رشد تدریجی است؛ به‌طوری‌که مدل‌هایی با قیمت 1000 دلار یا بیشتر فروخته می‌شوند و 33 درصد از فروش جهانی را به خود اختصاص می‌دهند. این آمار می‌تواند برای تولیدکنندگان گوشی‌ها پیشرفت مهمی باشد؛ زیرا آن‌ها می‌توانند ویژگی‌هایی را ترکیب کنند که محصولاتشان را از رقبا متمایز می‌کنند.

در سال جدید میلادی، سامسونگ قرار است تیتانیوم را به گلکسی اس ۲۴ اولترا اضافه کند؛ در‌حالی‌که گفته می‌شود اپل از فحه‌نمایش‌های بزرگ‌تری در آیفون ۱۶ پرو و آیفون ۱۶ پرو مکس استفاده خواهد کرد. درمجموع، سال ۲۰۲۴ برای این صنعت سال بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.