سامسونگ فناوری اسکن اثر انگشت چندگانه را تا 2025 عرضه می‌کند

سامسونگ فناوری اسکن اثر انگشت چندگانه را تا 2025 عرضه می‌کند

شرکت سامسونگ مدعی است امنیت نمایشگرهای OLED خود را با فناوری ورود با اثر انگشت چندگانه را تا 2.5 بیلیون برابر ایمن تر می کند.

به گزارش تکناک، طبق گفته مدیرعامل ISORG ، امکان آماده‌شدن این فناوری برای نمایشگرهای OLED سامسونگ تا سال تا سال 2025 وجود دارد.

همیشه این سوال مطرح بوده که چگونه می‌توان امنیت بیومتریک مبتنی بر اثر انگشت را افزایش داد و آیا امکان اسکن چندین اثر انگشت به طور همزمان توسط کل صفحه نمایش OLED به جای استفاده از تنها یک اسکنر کوچک اثر انگشت در یک زمان وجود خواهد شد؟ ممکن است این مساله یک داستان علمی تخیلی به نظر برسد، اما سامسونگ در حال کار بر روی این فناوری است.

سامسونگ چند ماه پیش اعلام کرد در حال توسعه یک راه حل حسگر اثر انگشت All-in-One برای نمایشگرهای نسل بعدی، یعنی OLED 2.0 در IMID است. این فناوری به گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی اجازه اسکن چندین اثر انگشت به طور همزمان را از طریق نمایشگرهای OLED خود خواهد داد.

با توجه به Samsung Display، استفاده از سه اثر انگشت به طور همزمان برای احراز هویت 2 میلیون و500 هزار بار امن تر از استفاده از یک اثر انگشت است. علاوه بر این مزایای امنیتی آشکار، فناوری سامسونگ روی کل صفحه نمایش کار خواهد کرد.

کاربران آینده دستگاه گلکسی دیگر نگران قرار دادن اثر انگشت خود در نقطه مناسب روی صفحه نمایش نخواهند بود. با OLED 2.0 و این راه حل آینده All-in-One اسکن اثر انگشت، کل صفحه نمایش می تواند به عنوان اسکنر اثر انگشت عمل کند.

سامسونگ دقیقاً زمان آماده شدن این فناوری برای دستگاه های گلکسی خود را اعلام نکرده است. با این حال، ISORG می‌گوید فناوری اسکن اثر انگشت چندگانه OPD (Organic Photo Diode) او آماده است و اضافه می‌کند سامسونگ احتمالاً از مواد و فرآیندهای مشابهی برای اسکنر اثر انگشت All-in-One خود برای OLED 2.0 استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل ISORG پیش بینی می کند سامسونگ فناوری اسکن اثر انگشت چندگانه خود را در سال 2025 عرضه خواهد کرد و این فناوری به استاندارد واقعی امنیت تبدیل خواهد شد. در عین حال، با توجه به اینکه در جدیدترین مدل‌های آیفون Face ID جایگزین باز کردن قفل با اثر انگشت شده‌اند، استفاده اپل از این فناوری مشخص نیست. سامسونگ احتمالاً از اولین سازندگان تجهیزات اصلی معرفی‌کننده اسکن چندگانه اثر انگشت و پیشرو در این صنعت خاص خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.