گوگل: سامسونگ گوشی تاشو بسازد تا اندروید L12 را توسعه دهیم

گوگل اعلام کرد تنها در صورتی روی اندروید 12L کار می کند که سامسونگ هر ساله یک گوشی تاشو بسازد و  روانه بازار کند. به گزارش ت

گوگل اعلام کرد تنها در صورتی روی اندروید 12L کار می کند که سامسونگ هر ساله یک گوشی تاشو بسازد و  روانه بازار کند.

به گزارش تک ناک، سامسونگ و گوگل برای ایجاد اندروید 12L با تمرکز بر روی گوشی تاشو با یکدیگر همکاری کرده اند.

گوگل توسعه Android 12L را به عنوان یک اقدام الزام آور بزرگ دیده و خواهان تعهدی مشابه از جانب سامسونگ یعنی ساخت یک گوشی تاشو در هر سال شده است.

اگرچه IFA 2022 به پایان رسیده است، به نظر می رسد هنوز اخباری از این رویداد منتشر می شود. آخرین اخبار مربوط به میزگردی است که سامسونگ با رسانه های بین المللی درباره مشارکت خود با گوگل در اندروید 12L برگزار کرده است و ساخت گوشی  یکی از خواسته های بزرگ گوگل محسوب می شود که سامسونگ مجبور است با آن موافقت کند.

یوجین هونگ، معاون سامسونگ، در مورد اولین مکالمه‌ای که با گوگل درباره ایجاد یک سیستم‌عامل مناسب برای اولین دستگاه تاشو خود داشت، با رسانه‌ها صحبت کرد.

در ابتدای مصاحبه، هونگ درباره اینکه چگونه بحث های اولیه در این باره  پر از شور و شوق بود گفت :هر بار که یک فرم فاکتور جدید داریم، باید با گوگل کار کنیم. در ابتدا، مبادلات بیش از همه در مورد اشتیاق است. به یاد دارم وقتی اولین گفتگوی خود را با تیم محصول در گوگل و تیم محصول در سامسونگ، با مدیران، توسعه دهندگان نرم افزار و غیره داشتیم، همه دور میز شروع به صحبت در مورد این پروژه کردند.

به‌عنوان یک توسعه‌دهنده، احساس بسیار خوبی بود، پر از اشتیاق، پر از «وای این عالی است.» هیجان‌انگیز بود، زیرا احساس می‌کردیم در آن زمان روی یک نوآوری واقعی کار می‌کردیم.

در ادامه  مصاحبه، هونگ به آنچه گوگل از سامسونگ در ازای کار بر روی یک سیستم عامل متمرکز تاشو می‌خواست، پرداخت. به گفته هانگ، از ارائه رابط های برنامه نویسی برنامه (API) تا تعمیر و نگهداری، گوگل کار بر روی Android 12L را به عنوان یک تعهد بزرگ برای خود می دید. در نتیجه، گوگل از سامسونگ خواست تا قبل از شروع کار بر روی رابط کاربری جدید ، تعهدی مشابه نشان دهد.

این تعهد در قالب توافقی از جانب سامسونگ خواهد بود. اگر قرار بود گوگل اندروید 12L را توسعه دهد، سامسونگ باید هر سال یک تاشو جدید تولید کند.

هانگ در ادامه توضیح داد: آیا قرار است هر سال به تولید این گوشی ادامه دهیم؟ واضح است که پاسخ به آنها بسیار پیچیده بود، ما در مورد فناوری صحبت می کنیم. ما نمی‌دانستیم سالی که دستگاه را ارسال می‌کنیم چه اتفاقی می‌افتد، ممکن است اتفاقی دیوانه‌کننده بیفتد، هر چیزی ممکن بود. اما ما کاملا متعهد هستیم، تصمیم گرفته ایم بگوییم که از این سختی ها عبور می کنیم و بر آن غلبه می کنیم. ما گفتیم که این کار را انجام می دهیم وخود را متعهد کردیم تعهد کردیم.

در مورد اینکه چرا گوگل این درخواست را از سامسونگ می کند، هانگ توضیح بیشتری نداد. با این حال، ما می دانیم که گوگل مدتی است که روی صفحه تاشو خود کار می کند. قابل قبول است که گوگل از سامسونگ بخواهد که حرکت تاشو را رهبری کند تا احتمالاً راه را برای عرضه دستگاه خودش هموار کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.