سامسونگ گوشی تاشو سه گانه می سازد

افشاگر معتبر یوگش برار در توییتر ادعا کرده است که سامسونگ ممکن است امسال یک گوشی هوشمند تاشو سه گانه را روانه بازار کند.

افشاگر معتبر یوگش برار در توییتر ادعا کرده است که سامسونگ ممکن است علاوه بر مدل‌های پیش‌بینی شده گلکسی Z Fold 5 و گلکسی Z Flip 5، در این سال یک گوشی هوشمند تاشو سه گانه را روانه بازار کند.

به گزارش تکناک، سامسونگ حکمران بی‌چون و چرای بازار گوشی های هوشمند قابل انعطاف است و گزارش‌ها حاکی از این است که در سال 2022، حدود 80 درصد از بازار را به خود اختصاص داده است.

این شرکت به دو نوع فرم‌فاکتور پایبند بوده است، یعنی گوشی های تاشو به سبک کتابی Fold و مجموعه تلفن‌های Flip به شکل صدفی؛ اما به نظر می‌رسد که در سال 2023 ممکن است شاهد یک فرم‌فاکتور سوم  از این شرکت باشیم.

این اولین باری نیست که خبری در مورد یک دستگاه تاشو سه‌گانه منتشر می شود، زیرا سامسونگ قبلاً این فناوری را نشان داده و در سال 2020 حق ثبت اختراع آن را نیز ثبت کرده است. در واقع، اخیراً نیز سامسونگ  چند مدل مفهومی گوشی های تاشو سه گانه را  در MWC 2023 به نمایش گذاشت.

در هر صورت، این مفهوم و ثبت اختراع به دستگاهی با دو مفصل اشاره می‌کند. یکی از مفصل‌ها تاشدن به سمت داخلی را فراهم می‌کند در حالی که مفصل دیگر تا شدن به سمت  بیرون را ممکن می‌سازد، که در نتیجه به هنگام تا شدن جزئی، شکلی شبیه به حرف Z ایجاد می شود.

مفصل تاشونده به بیرون اجازه می‌دهد که بخشی از صفحه نمایش تاشو به جای استفاده از یک صفحه‌نمایش جداگانه به عنوان صفحه‌نمایش گوشی استفاده شود. تمام صفحه‌های تاشو از پلاستیک ساخته شده‌اند، بنابراین وجود بخشی از آن در بیرون به این معنی است که در معرض سایش و اسیب بیشتری قرار می‌گیرد و به طور بالقوه مستعد خش بیشتری می‌شود.

نگرانی بالقوه دیگر ضخامت دستگاه است، اگرچه گوشی های تاشو مانند HONOR Magic Vs و HUAWEI Mate X3 نشان می‌دهند که طراحی نازک‌تر امکان‌پذیر است. بنابراین امکان دارد دستگاه تاشو سه گانه سامسونگ از نظر تئوری  به ضخامت (یا اندکی ضخیم تر از) سری فعلی Galaxy Z Fold باشد.

یکی از جنبه‌های مثبت گوشی تاشو سه گانه این است که ممکن است به جای صفحه‌های 7.6 تا 8 اینچی که در حال حاضر در گوشی های تاشو سبک Fold مشاهده می‌کنیم، اجازه استفاده از صفحه‌های انعطاف‌پذیر بسیار بزرگتر را بدهد. بنابراین احتمالاً می‌توانیم صفحه‌های انعطاف‌پذیر حدود 11 اینچی را در این فرم‌فاکتور تاشو سه گانه ببینیم.

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.