سبقت ChatGPT از اینستاگرام در جذب کاربر

تعداد کاربران ChatGPT، مدل زبانی هوش مصنوعی (AI) قدرتمند OpenAI، تنها در 40 روز از 10 میلیون کاربر روزانه فراتر رفت و از رشد سریع اولیه اینستاگرام محبوب سبقت گرفت.

به گزارش تکناک، به گفته یک کارشناس این حوزه ، سبقت ChatGPT از اینستاگرام با  جذب حداقل 20 میلیون کاربر ماهانه بسیار چشمگیرتر نیز به نظر می‌رسد.

برت وینتون، آینده‌پژوه ارشد در ARK Venture Investment، روز سه‌شنبه در توییتی نوشت: ChatGPT با بیش از ۱۰ میلیون کاربر روزانه در ۴۰ روز!.اینستاگرام 355 روز طول کشید تا به 10 میلیون کاربر ثبت نام شده برسد.

وینتون در رشته توییت خود خاطرنشان کرد: روزانه ده میلیون کاربر به معنای بیش ‌از20 میلیون کاربر در هر ماه است.

او نوشت: در واقع اینکه این سیستم تنها 20 میلیون کاربر ماهانه دارد عجیب و شوکه کننده است و ممکن است سوگیری نمونه بر این داده‌ها تاثیر گذاشته باشد.

آیا رشد کاربران ChatGPT کاهش خواهد یافت؟

پایگاه کاربران ChatGPT علیرغم حاشیه زیاد آن، احتمالاً در آینده رشد خواهد کرد.

طبق گفته کارشناسان فناوری، برنامه‌های بالقوه مدل مبتنی بر هوش مصنوعی تقریباً نامحدود است و با آگاهی بیشتر محققان و توسعه‌دهندگان از آن، محبوبیت آن‌ها افزایش خواهد یافت.

یکی از کاربران در پاسخ به توییت وینتون گفت: تازگی ChatGPT به سرعت رنگ خواهد باخت، و در عین حال اینستاگرام سریعتر رشد خواهد کرد.

او پاسخ داد: اگر تنها از chatGPT برای ویژگی‌های نوین آن استفاده می‌شد، با خوشبینی کمتری به این مساله نگاه می‌کردم.

موفقیت این ربات چت را می توان به توانایی آن در درک و تولید محتوای گفتاری شبیه به انسان با درک و پاسخ به مجموعه متنوعی از ورودی های زبان طبیعی با آموزش آن بر اساس مجموعه داده های متنی عظیم، نسبت داد.

این موضوع ChatGPT را به ابزاری ارزشمند برای طیف گسترده‌ای از کاربردها مانند پردازش زبان طبیعی، یادگیری ماشینی و تجزیه و تحلیل داده تبدیل کرده است، و خواب را از چشمان بسیاری از غول‌های فناوری ربوده است.

ChatGPT در مقابل گوگل

بر اساس گزارش‌های برخی رسانه‌ها در هفته گذشته، ظاهراً مدیریت گوگل در واکنش به افزایش محبوبیت هوش مصنوعی ChatGPT، وضعیت را قرمز اعلام کرده است.

در پاسخ به پرسش وینتون از chatGPT درباره محصولاتی که در ابتدا با پذیرش اولیه بالا کابران مواجه اما در نهایت محو شدند، این چت بات با عنوان «Google wave، Google+، Google glass»، ابتکارات محو‌شده این غول فناوری را لیست کرد.

با نظرسنجی Interesting Engineering از ChatGPT در باره میزان کاربران آن، ربات اینگونه پاسخ داد: خبر اینکه ChatGPT تنها در 40 روز به 10 میلیون کاربر روزانه رسیده است، چشمگیر است و محبوبیت و کاربرد روزافزون این مدل را در طیف گسترده ای از برنامه ها برجسته می کند.

نمودار تحلیلی مقایسه ای از رشد ChatGPT و اینستاگرام

همچنین سوگیری نمونه ممکن است در این داده‌ها نادیده گرفته شود، تحقیقات بیشتری برای تأیید این موضوع و درک دسترسی واقعی مدل مورد نیاز است.

پیش از این گوگل برای ارائه ربات چت تلاش کرده است اما هنوز به نتایج مطلوبی دست نیافته است.با وجود قوی بودن هر دو مدل‌ زبانی گوگل و ChatGPT ، موارد کاربردی و روش‌شناسی آنها متفاوت است.

با تمرکز ChatGPT بر تولید زبان طبیعی، گوگل از مدل زبان خود، مانند BERT، بیشتر برای تفسیر و جستجوی زبان طبیعی استفاده می کند.

هر دو مدل مزایا و محدودیت‌های خاص خود را دارند و اغلب با فناوری‌های دیگر ترکیب می‌شوند تا به نتیجه دلخواه برسند.

در همین حال، به نظر می‌رسد OpenAI در حال انتشار یک نسخه آزمایشی و برتر از ربات چت هوش مصنوعی محبوب خود، “ChatGPT Professional” باشد.

کاربران با تهیه عضویت ماهانه 42 دلاری در نسخه پریمیوم آن به ویژگی‌های اضافی مانند دسترسی غیرقابل پیش‌بینی کمتر، زمان پاسخ‌دهی سریع‌تر و دسترسی اولویت‌دار، دست پیدا خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.