سود سرشار سونی از فروش بازی های رایانه ای

سونی در فصل چهارم فروش 22.5 میلیارد دلاری و سود 35 درصدی را به نسبت زمان مشابه در سال قبل نشان می دهد.

سونی عملکرد مالی فصل چهارم و سال مالی 2022 خود را منتشر کرد. بر این اساس سونی در فصل چهارم فروش 22.5 میلیارد دلاری و سود 35 درصدی را به نسبت زمان مشابه در سال قبل نشان می دهد.

به گزارش تکناک، همچنین، سود عملیاتی شرکت سونی حدود 941 میلیون دلار بود و با ۷ درصد کاهش نسبت به زمان مشابه در سال قبل همراه بود. سود خالص قابل انتساب به سهامداران گروه سونی 938 میلیون دلار با ۱۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل بود.

سونی در گزارش درآمد خود تصریح کرد که به عرضه بازی‌های رایانه‌ای بیشتر ادامه خواهد داد و درآمد زیر دسته « Other» آن نسبت به سال مالی ۲۰۲۱، تقریباً دو برابر شده است. به گفته شرکت در دو سال مالی گذشته، عملکرد آنها بسیار چشمگیر بوده است.

این شرکت  در ادامه گزارش خود گفت: هدف ما ادامه ایجاد IP جدید، راه‌اندازی بازی‌های موجود بر روی پلتفرم رایانه شخصی و تقویت پیشرفت خدمات بازی‌های طولانی‌مدت، زنده و مبتنی بر فضای ابری است.

از آوریل ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، سونی بازی‌های Marvel’s Spider-Man: Remastered، Sackboy Adventures، Spider-Man: Miles Morales و Death Returns و نسخه PC بازی The Last of Us را برای رایانه‌های شخصی عرضه کرد. با این حال، نسخه PC بازی “The Last of Us” شهرت خوبی بدست نیاورد. Naughty Dog نیز سخت در تلاش برای انتشار به‌روزرسانی‌، به امید تغییر آوازه خود است. از سوی دیگر، به نظر می رسد استراتژی کلی سونی برای آوردن عناوین شخص اول PS بیشتر به پلتفرم PC خوب پیش می رود.

بازی های PC محبوب سونی

سونی یکی از بزرگترین و معتبرترین نامها در صنعت بازی است و بازی های PC آن نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سونی با سابقه ای طولانی در تولید بازی های باکیفیت، به مقام برتر در نوآوری دنیای بازی دست یافته است.

HORIZON ZERO Dawn

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های PC سونی «Horizon Zero Dawn» است. این بازی اکشن در سال 2017 منتشر شد و از آن زمان بسیار محبوب بوده است. این بازی در دنیای پسا آخرالزمانی اتفاق می افتد و در آن بشریت در حال مبارزه با موجودات رباتیک است. قهرمان داستان، آلوی، در تلاش برای کشف حقیقت در پس سقوط جهان و نقش موجودات رباتیک است. این بازی با گرافیک خیره کننده و داستانی همه جانبه،  بازیکنان سراسر جهان را مجذوب خود کرده است.

Death Stranding

یکی دیگر از بازی های محبوب PC سونی “Death Stranding” است. این بازی منتشر شده در سال 2019، ترکیبی بی نظیر از ژانرهای اکشن، ماجراجویی و اکتشافی است و در یک دنیای پسا آخرالزمانی اتفاق می افتد که در آن بازیکن باید وسایل را به شهرک های مختلف تحویل دهد. این بازی دارای گرافیک خیره کننده، خط داستانی همه جانبه و بازیگرانی شامل نورمن ریدوس، مدز میکلسن و گیلرمو دل تورو است.

UNCHARTED

سونی همچنین به‌خاطر سری Uncharted خود معروف و از زمان عرضه در سال 2007، پایه اصلی دنیای بازی بوده است. این سری ماجراهای ناتان دریک، یک شکارچی گنج را دنبال می‌کند. او در جستجوی اشیاء گمشده به سراسر جهان سفر می‌کند. این بازی‌ها دارای گرافیک خیره‌کننده، سکانس‌های اکشن هیجان‌انگیز و داستانی جذاب هستند و باعث می‌شود بازیکنان برای تجربه بیشتر بازگردند.

MLB SHOW و GRAN TURISMO

سونی همچنین چندین بازی ورزشی محبوب مانند “MLB The Show” و “Gran Turismo” عرضه کرده است. “MLB The Show” یک بازی شبیه ساز بیسبال است و به بازیکنان اجازه می دهد تیم بیسبال خود را مدیریت و با سایر تیم ها به صورت آنلاین رقابت کنند. “Gran Turismo” یک بازی مسابقه ای با فیزیک واقع گرایانه و طیف گسترده ای از وسایل نقلیه برای انتخاب است.

نتیجه

در مجموع، بازی‌های PC سونی از محبوب‌ترین و معتبرترین عناوین در دنیای بازی هستند. از ماجراجویی‌های اکشن گرفته تا شبیه‌سازی‌های ورزشی، سونی عنوانی برای ارائه به هر نوع گیمر دارد. تبدیل این شرکت به یک نام محبوب در صنعت بازی با توجه به تعهد آن به برتری و نوآوری، عجیب نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.