عرضه نسخه جدید BlendOS با پشتیبانی از اندروید

سیستم عامل BlendOS 2 که قادر به پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی نیز خواهد بود، هم اکنون به بازار عرضه شده است.

سیستم عامل BlendOS 2 که قادر به پشتیبانی از برنامه‌های اندرویدی نیز خواهد بود، هم اکنون به بازار عرضه شده است.

به گزارش تکناک، رودرا ساراسوات، توسعه‌دهنده سیستم عامل BlendOS، نسخه دوم این سیستم عامل را به نام BlendOS 2 Avial منتشر کرده است. این نسخه، یکی از بزرگترین ورژن‌های این توزیع منحصر به فرد و غیرقابل تغییر GNU/Linux است.

سیستم عامل  BlendOS به عنوان یک سیستم عامل چندبخشی، از تلفیق چندین بخش لینوکس استفاده می‌کند. این تلفیق شامل Arch Linux،Fedora Linux  و Ubuntu به عنوان یک سیستم عامل بزرگ است.

سیستم عامل BlendOS 2 همراه با پروژه WayDroid ارائه می‌شود که این امکان را به کاربران می‌دهد تا برنامه‌های اندرویدی را پشتیبانی کنند. پروژهWayDroid  یک راه‌حل مبتنی بر کانتینر است که قابلیت اجرای سیستم عامل اندروید را در درون محیط لینوکس فراهم می‌کند.

همچنین این امکان را به کاربران می‌دهد تا برنامه‌های اندرویدی (سیستم‌عامل موبایل ساخت شرکت گوگل) را از منابعی مانند فروشگاه‌های Aurora یا F-Droid، به راحتی نصب کنند. یکی از مزیت‌های برتر سیستم عامل BlendOS 2 این است که کاربران قادر خواهند بود این برنامه‌ها را در کنار برنامه‌های اصلی لینوکسی استفاده کنند. توسعه‌دهندگان برنامه‌های اندرویدی با BlendOS 2، می توانند برنامه‌ها را در محیط Android Studio با استفاده از WayDroid آزمایش کنند. بدین ترتیب، توسعه‌دهندگان دیگر نیازی به استفاده از شبیه‌سازهای سنگین Android (open-source operating system for mobile devices created by Google) نخواهند داشت.

سیستم عامل BLENDOS  می تواند برنامه های پلت فرم های مختلف را اجرا کند

BlendOS  به عنوان یک سیستم عامل، به کاربران اجازه می‌دهد انواع مختلفی از برنامه‌ها را به سادگی نصب و اجرا کنند. این شامل برنامه‌های Arch Linux و Chaotic-AUR می‌شود که به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد برنامه‌های خود را با سایر کاربران به اشتراک بگذارند و آنها را برای دانلود و استفاده در اختیار دیگران قرار دهند.

سیستم عامل BlendOS 2 همچنین با ابزار خود به نام  Distroboxهمراه است که در مدیریت بخش‌های مختلف سیستم به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار، توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود ویژگی‌های جدید و جذابی را ایجاد کنند که کاربران بتوانند در این پلتفرم استفاده کنند. در واقع، توسعه‌دهندگان از ابزار Podman Tool برای ایجاد این ابزار استفاده کرده‌اند.

سیستم عامل BlendOS 2 با بهبود قابلیت‌های نسخه قبلی خود همراه است. سیستم به طور خودکار یک نرم‌افزار کانتینری را به سیستم اصلی اضافه می‌کند که اجرای نرم‌افزارها در محیط جداگانه را فراهم می‌کند. علاوه بر این، یک سیستم جدید وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد ترتیب اجرای نرم‌افزارهای کانتینری را تعیین کنند و از تداخل بین آنها جلوگیری کنند.

سیستم عامل BlendOS 2 همچنین دو محیط کاری اصلی GNOME و KDE Plasma را همراه دارد. همچنین، درایور گرافیک NVIDIA رسمی به همراه سیستم نصب شده است که باعث پشتیبانی از سیستم‌های BIOS و UEFI با بیت‌های 32 و 64 می‌شود. این سیستم همچنین دارای چارچوب نصب و امکان ایجاد BlendOS Remixes است.

نحوه دانلود  BLENDOS

سیستم عامل BlendOS 2 در حال حاضر برای دانلود و استفاده موجود است. اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، فقط باید تصاویر ISO لایو با محیط کاری GNOME یا KDE Plasma  را بگیرید یا مستقیماً از وب سایت BlendOS دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.