سیستم ماهواره ای کوالکام به گوشی‌های اندرویدی می‌آید

در جریان برگزاری نمایشگاه CES 2023، کوالکام جایگزین خود در گوشی های اندرویدی یعنی سیستم ماهواره اسنپدراگون را معرفی کرد.

به گزارش تکناک، پیش از این شایعاتی مبنی بر ارائه سیستم مشابه با سری گلکسی S23 سامسونگ در جریان بوده‌است و اکنون، می‌توان حضور این ویژگی را در گوشی‌های بیشتری نیز انتظار داشت.

ماهواره اسنپدراگون برای نسل بعدی گوشی های اندرویدی رده بالا آماده خواهد شد. در نتیجه، در سال 2023 شاهد معرفی این ویژگی در برندهای بیشتری خواهیم بود.

این ویژگی با مشارکت کواککام و Iridium ارائه می شود. این شرکت یک صورت فلکی شامل ۶۶ ماهواره ، مدار پایین اطراف زمین را اداره می کند و رقیب اصلی Globalstar ، شرکت تقویت‌کننده سیستم اپل است.

پیش از این اپل با سری آیفون 14 خود تغییراتی ازجمله طراحی جدید حفره صفحه نمایش مدل‌ پرو و دوربین های جدید 48 مگاپیکسلی قابل توجه خود در بازار ایجاد کرده‌است. اما می‌توان گفت قابل توجه‌ترین ویژگی‌ ارائه شده با این خط تولید، سیستم تماس اضطراری ماهواره‌ای آن است.

از زمان عرضه، این ویژگی به نجات افراد زیادی در شرایط اضطراری کمک کرده است. و با وجود آن می‌توان از طریق سیستم SOS آیفون 14 بدون وجود اتصال به اینترنت درخواست کمک ارسال کرد. قطعا برندهای اندرویدی قصد عقب ماندن از اپل در این زمینه را ندارند وتلاش هایی را در این راستا آغاز کرده اند.

ماهواره اسنپدراگون مواردی بیشتر از هشدارهای SOS ارائه می دهد

ماهواره اسنپدراگون از پیام‌رسانی دو طرفه برای استفاده اضطراری، از جمله از ارسال پیامک و برنامه‌های دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. به نظر می‌رسد پشتیبانی از برنامه های شخص ثالث در آینده نیز در آن ارائه شود. این شرکت قصد تبدیل این ویژگی به ابزاری برای تفریح در مکان‌های دوردست و روستایی را دارد.

انتظار ارائه گوشی‌های دارای این ویژگی طولانی‌ نخواهد بود. طبق ادعای این شرکت این ویژگی با عرضه تلفن‌های نسل بعدی شامل H2 2023 در مناطق منتخب ارائه خواهد شد. یعنی تلفن های مجهز به SD8  نسل ۲ یا شاید تلفن های مجهز به SD8+  نسل ۲ از این ویژگی در آینده نزدیک برخوردار خواهند بود.

همچنین به زودی این ویژگی به دستگاه های دیگر نیز مانند لپ تاپ، تبلت، اتومبیل و دیگر محصولات مجهز به اینترنت خواهد رسید. یعنی حتی شاهد ابزارهای پوشیدنی با پشتیبانی از این ماهواره اسنپدراگون بدون نیاز به گوشی جداگانه در آینده نزدیک خواهیم بود.

علاوه بر این، سازندگان اصلی و توسعه دهندگان برنامه‌ می توانند خدمات منحصر به فردی با بهره گیری از اتصال ماهواره ای ارائه دهند. ماهواره اسنپدراگون در آینده از شبکه های 5G خارج از مدار زمین نیز پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت همچنین با گارمین به منظور ارائه پشتیبانی از پیام‌های اضطراری، همکاری خواهد کرد.

اکنون، این شرکت در حال افزودن آن به دستگاه‌های پرچمدار است، اما می توان انتظار ارائه پشتیبانی از این ویژگی در تراشه‌های بیشتری را به زودی داشت. اپل فقط گوشی‌های رده‌بالا ارائه می‌دهد، اما اندروید شامل دستگاه‌هایی در همه رده‌های قیمتی می‌شود و تجهیز گوشی های میان رده مجهز به ماهواره اسنپدراگون در آینده عجیب نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.