استقبال مراکز درمانی آمریکا از فناوری نظارت از راه دور بیمار

یکی از ابزارهایی که مراکز سلامت و بیمارستان‌های آمریکا برای بهبود نتایج و کاهش هزینه‌ها به آن روی می‌آورند، فناوری نظارت از راه دور بیمار  (RPM) است.

یکی از ابزارهایی که مراکز سلامت و بیمارستان‌های آمریکا برای بهبود نتایج و کاهش هزینه‌ها به آن روی می‌آورند، فناوری نظارت از راه دور بیمار  (RPM) است.

به گزارش تک ناک، این نوع مراقبت از بیمار دامنه دسترسی پزشکان را افزایش می‌دهد، ارتباط دائمی بین بیماران و مراقبان و دریافت جریانی پیوسته از داده‌های بالینی از بیمار را برای کادر درمان امکان پذیر می کند.

اکنون، دستگاه های RPM هوشمندتر و مقرون به صرفه تر شده اندو این فرصت جدیدی را در اختیار تولید کنندگان این دستگاه ها قرار می دهد.

نظارت بر بیمار از راه دور (RPM) چیست؟
نظارت از راه دور بیمار (RPM) یک روش ارائه مراقبت های بهداشتی است که از فناوری برای نظارت بر سلامت بیمار خارج از یک محیط بالینی سنتی مانند بخش های درمانی استفاده می کند . RPM به فناوری خاصی اشاره دارد که برای انتقال الکترونیکی اطلاعات بین بیماران و پزشکان استفاده می‌شود و تنها یک سیستم تحویل در صنعت پزشکی از راه دور است.

دستگاه نظارت از راه دور بیمار چیست؟
نمونه‌های رایج دستگاه‌های نظارت بر سلامت از راه دور عبارتند از مانیتورهای مداوم قند که به بیماران دیابتی یادآوری می‌کند که انسولین خود را مصرف کنند، در حالی که به پزشک شان اجازه می‌دهد بیماری را کنترل کند، مانیتورهای دیجیتال فشار خون که بیماران را قادر می‌سازد از راه دور فشار خون و سطح اکسیژن خون خود را برای پزشک ارسال کنند.
با توجه به تحقیقات و مارکت ها، پیش بینی می شود که ارزش بازار جهانی سیستم های RPM تا سال 2027 به بیش از 1.7 میلیارد دلار برسد که نزدیک به 128 درصد بیشتر از فرصتی است که در حال حاضر بازار ارائه می دهد.
سیستم نظارت از راه دور بیمار چگونه عمل می کند؟
برخلاف سایر روش‌های تحویل از راه دور، خدمات RPM نیازی به بازدیدهای صوتی-تصویری تعاملی و مجازی ندارند و همچنین بیماران نیاز نیست در مناطق روستایی مستقر شوند. آنها به سادگی نیاز به فناوری دارند که داده های فیزیولوژیکی را جمع آوری و تفسیر می کند.
Medicare خدمات RPM را درست مانند خدمات بالینی حضوری، بدون نیاز به مورد استفاده یا محل اولیه مراقبت، بازپرداخت می کند. علاوه بر این، سیستم‌های RPM دارای پتانسیل عظیمی برای ایجاد پس‌انداز با جلوگیری از ریشه‌یابی پیامدهای شدیدتر و پرهزینه‌تر سلامتی هستند.

روند بازار RPM و آمار
Insider Intelligence تخمین می زند که 70.6 میلیون بیمار ایالات متحده، یا 26.2 درصد از جمعیت این کشور، تا سال 2025 از ابزارهای RPM استفاده خواهند کرد.
ارائه دهندگانی که از سیستم های نظارت بر سلامت در خانه با RPM فعال و سایر روش های تحویل بهداشت از راه دور استفاده می کنند، هزینه های بستری مجدد در بیمارستان را کاهش می دهند. به عنوان مثال، مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، با تجهیز بیماران به قرص ها و تجهیزات RPM، احتمال بستری مجدد در بیمارستان را تا 76 درصد کاهش داد و امتیاز رضایت بیمار را بیش از 90 درصد نگه داشت.
یک گزارش تحقیقاتی KLAS با بررسی 25 سازمان مراقبت های بهداشتی نشان داد که 38درصد از سازمان های مراقبت های بهداشتی که برنامه های RPM متمرکز بر مدیریت مراقبت های مزمن را اجرا می کنند، کاهش پذیرش بیماران را گزارش کردند، در حالی که 17درصد به کاهش هزینه اشاره کردند.
روند بعدی در فناوری RPM کوچک سازی است. سازندگان دستگاه‌ها راه‌حل‌های خود را کوچک‌تر و کمتر تهاجمی‌تر می‌کنند و در عین حال با بازیگران جدید همکاری می‌کنند تا سهم بازار خود را افزایش دهند. به عنوان مثال، دکسکام در همکاری با واحد علوم زیستی آلفابت و Verily، بر روی سنسور دیابت قابل کاشت جدیدی که داده‌های سلامتی را از طریق بلوتوث به دستگاه‌های نظارتی یا گوشی‌های هوشمند منتقل می‌کند، همکاری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.