تجهیز نیروی دریایی آمریکا به نسل جدید سیستم هدف گیری

نیروی تفنگداران دریایی ایالات متحده آمریکا تصمیم گرفته است که سیستم هدف گیری دستی نسل بعدی نورثروپ گرومن (NGHTS) را خریداری کند.

به گزارش تکناک، این سیستم مجموعه ای از سنسورهای هدف گیری روز و شب را در یک بسته 10 پوندی (4.5 کیلوگرمی) ارائه می دهد و می تواند در مناطقی که GPS کار نمی کند کارایی داشته باشد.

سیستم‌های هدف‌گیری قابل حمل برای سربازان زمانی حیاتی است که در خط مقدم برای آتش توپخانه گرا می فرستند یا برای پشتیبانی از رزم هوایی اطلاعات موقعیت جغرافیایی را فراهم می کنند. مشکل این است که هیچ سیستم واحدی نمی تواند تحت همه شرایط احتمالی کار کند. مورد دیگر این است که چنین سیستم‌هایی حجیم و سنگین هستند و ترکیب چندین مورد با هم دشواری ایجاد می کند. علاوه بر این، سربازان اغلب هنوز مجبورند مختصات هدف گیری را تعیین کرده و آنها را از طریق رادیو میدانی به پایگاه منتقل کنند.

برای رفع این نگرانی ها، دستگاه NGHTS نورثروپ گرومن چهار حسگر مختلف را در یک بسته واحد ترکیب می کند که سبک تر و 60 درصد کوچکتر از دستگاه های قبلی است. NGHTS، ترکیبی از دستگاه های زیر است: مسافت یاب سبک وزن قابل حمل تفنگداران دریایی، مشخص کننده هدف لیزری کنترل کننده حمله پایانه مشترک، سیستم‌های تصویربرداری نقطه‌ای لیزری حرارتی، مشخص کننده هدف لیزری کنترل‌کننده حمله پایانه مشترک پیشرفته.

NGHTS دارای یک تصویرگر روز رنگی، یک تصویرگر کم نور و یک تصویرگر حرارتی برای ثبت تصاویر در تاریکی مطلق است. همچنین یک گیرنده GPS با دقت بالا و یک قطب نمای آسمانی وجود دارد که خوانش آزیموت (یعنی زاویه بین نقطه شمالی یا جنوبی در افق و محلی که دایره خیالی که از محل عبور می کند افق را قطع می کند) را ارائه می دهد. نکته هوشمندانه این است که NGHTS برای تعیین مکان خورشید یا ستارگان در حال روشن شدن طراحی شده است تا به آن اجازه دهد تا آزیموت را در کسری از درجه محاسبه کند.

حسگرها به NGHTS اجازه می دهند در نور روز، شب و در گرگ و میش کار کنند، که اغلب دستگاه های هدف را گیج می کند. همچنین می تواند مه نمک و دمای شدید و همچنین ارتعاشات و اثرات تغییرات ارتفاع را کنترل کند. می‌تواند مختصات هدف‌گیری را مستقیماً به واحدهای توپخانه، واحدهای موشکی، هواپیما یا کشتی‌های موجود در دریا ارسال کند یا می‌تواند هدف را با پرتو لیزر روشن کند تا در بردهای طولانی‌تر از سیستم‌های قبلی حمله هدایت شود.

باب گاف، معاونت ناوبری، هدف گیری و بقای نورثروپ گرومن، گفت: فناوری پیشرفته NGHTS به طور قابل توجهی توانایی جنگنده های جنگی را برای انجام ایمن ماموریت های خود افزایش می دهد.سیستم هدف گیری  NGHTS سبک وزن است و چهار سیستم را در یک دستگاه قابل حمل با پیشرفته‌ترین قابلیت های تصویربرداری، هدف‌گیری، فاصله سنجی، مشخص کردن و ایجاد ارتباط ترکیب می‌کند. در حالی که دقت و ایمنی را نیز به ماموریت های خود اضافه می کنند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.