گوشی‌های اپل با فناوری “انرژی پاک” شارژ می‌شوند

اپل می‌گوید که با شارژ انرژی پاک قصد دارد با بهینه‌سازی زمان شارژ و استفاده از منابع انرژی پاک‌تر ردپای کربن را کاهش دهد.

اپل می‌گوید که با شارژ انرژی پاک قصد دارد با بهینه‌سازی زمان شارژ و استفاده از منابع انرژی پاک‌تر ردپای کربن را کاهش دهد.

به گزارش تک ناک، اپل در بیانیه مطبوعاتی خود با اشاره به در دسترس بودن iOS 16 به یکی از ویژگی هایی که هنوز درباره آن نشنیده بودیم اشاره کرد.

digikala

اپل عنوان کرده که این ویژگی فقط برای کاربران در ایالات متحده در دسترس خواهد بود و در آینده به مناطق دیگر گسترش می یابد. اپل البته عنوان نکرده که آیا این ویژگی به برخی از آیفون ها محدود می شود یا خیر.
آخرین نسخه iOS دارای یک شبح جدید (فرآیندی که در پس‌زمینه اجرا می‌شود) است که داده‌های انتشار کربن را بر اساس مکان دستگاه جمع‌آوری می‌کند و سپس پیش‌بینی انتشار کربن را از یک سرور دانلود می‌کند. در نهایت با ترکیب همه این داده‌ها، سیستم تصمیم می گیرد که شارژ انرژی پاک چه زمانی وارد عمل شود.
iOS 16 تا زمانی که شبکه های برق محدودیت کمتری دارند و ظرفیت انرژی پاک بیشتری در دسترس است، برای شارژ آیفون منتظر می ماند. با نگرانی های اخیر در مورد ظرفیت شبکه برق در ایالت های ایالات متحده مانند تگزاس و کالیفرنیا، این ویژگی نمی تواند در زمان بهتری ارائه شود و مطمئنا برای سایر محصولات اپل نیز بسیار مفید خواهد بود.
در طول یک روز معمولی، تقاضای برق در نوسان است و اغلب افزایش توان از منابع مورد نیاز مانند نیروگاه های گاز طبیعی را ضروری می کند. منابع انرژی مانند خورشید و باد، بسته به زمان روز و آب و هوا، مقادیر متغیری انرژی تولید می کنند. برق آبی اغلب با فصول تغییر می کند.
اما در صورت داشتن داده ها، همه اینها قابل پیش بینی است، و به نظر می رسد که این ویژگی سعی می کند آیفون شما را زمانی که شبکه “سبز” است شارژ کند. به عنوان مثال، ممکن است آیفون خود را در ساعت 9 شب به شارژر وصل کنید، اما تلفن شما تشخیص می دهد که بر اساس سابقه استفاده گذشته شما، در واقع نیازی به شارژ آن ندارید و بهتر است چند لحظه صبر کنید تا شبکه برق در منطقه شما توسط درصد بیشتری از منابع انرژی های تجدید پذیر تامین شود.
احتمالاً تغییری در تنظیمات باتری وجود خواهد داشت که به شما امکان می دهد شارژ انرژی پاک را خاموش کنید. این یک ویژگی است که مطمئناً نه تنها در مورد منابع تولید برق در منطقه شما، بلکه در مورد عادات شارژ و استفاده از گوشی در طول روز نیز باید اطلاع داشته باشد. همه نکته این است که اگر قرار است شبکه سبزتر شود شارژ کردن گوشی را بلافاصله شروع نکند.
iOS قبلاً دارای برخی ویژگی‌های بهینه‌سازی شارژ دیگر بوده، اما این ویژگی‌ها بر حفظ سلامت باتری داخلی آیفون با نگه داشتن شارژ روی ۸۰ درصد در طول شب متمرکز شده‌اند. مشخص نیست که دقیقا چه زمانی ویژگی Clear Energy Charging در دسترس کاربران قرار می گیرد، اما احتمالاً با به روز رسانی آی او اس 16 در آینده عرضه می شود.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.