نسل جدید استاندارد شارژ بی سیم Qi عرضه می‌شود

در نمایشگاه CES 2023، همکاری اپل با کنسرسیوم شارژ بی سیم (WPC) برای ایجاد نسل بعدی استاندارد شارژ بی سیم Qi با نام Qi2 رسانه ای شد.

به گزارش تکناک، هدف این استاندارد جدید بهبود کارایی و قابلیت همکاری فناوری است، بنابراین مانند شارژر Magsafe آیفون، مبتنی بر آهنربا خواهد بود.

WPC شباهت فناوری Qi2 از نظر نحوه عملکرد با MagSafe را تایید کرده است. در نتیجه، لوازم جانبی Qi2 کاملاً با دستگاه‌ها مطابقت خواهند داشت و باعث بهبود بهره‌وری انرژی و افزایش سرعت شارژ می‌شوند. Qi2 همچنین به طور پیش فرض در دستگاه‌ها و لوازم جانبی همگام با MagSafe نیز کارایی خواهند داشت.

طبق گزارش مصرف‌کنندگان و خرده‌فروشان، تشخیص دستگاه‌های دارای گواهی Qi از دستگاه‌های مدعی پشتیبانی از Qi بدون گواهی بسیار دشوار است. پال استروساکر، مدیر اجرایی کنسرسیوم برق بی سیم، می‌گوید: این سردرگمی منجر به تجربه کاربری ضعیف و حتی مشکلات امنیتی می‌شود. استاندارد ما به مصرف کنندگان در اطمینان از استفاده ایمن، موثر از دستگاه های خود و سازگاری با دستگاه های برندهای دیگر را کمک خواهد کرد. Qi2 به استاندارد جهانی شارژ بی سیم تبدیل خواهد شد و مصرف کنندگان و خرده فروشان را از وجود آن مطمئن خواهد کرد.

استاندارد جدید Qi2 جایگزین Qi قبلی خواهد شد. طبق بیانات WPC حدود یک میلیارد دستگاه Qi در سال 2023 در سراسر جهان فروخته خواهد شد و انتظار معرفی اولین دستگاه ها و لوازم جانبی بهره‌مند از Qi2 تا پایان سال می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.