شارژ 10 دقیقه‌ای اتوبوس‌‎های برقی لندن با سیستم “پانتوگراف”

پانتوگراف ها از یک بازوی مفصلی تشکیل شده‌اند که برای اتصال به یک پورت روی سقف اتوبوس  برای شارژ با قدرت بالا نیاز دارد

اکنون بیش از 800 اتوبوس بدون آلایندگی در خیابان های لندن تردد می کنند تا ردپای کربن شهر را کاهش دهند و زیرساخت های جدید قرار است به شارژ سریع آنها کمک کند.

به گزارش تکناک، این حرکت شامل خرید 20 اتوبوس تراموا برقی جدید است که برای شارژ و در مسیرها به بازوهای شارژ سریع پیشرفته متکی هستند.

از آنجایی که لندن برای رسیدن به هدف کربن زدایی خالص تا سال 2030 کار می کند، نه تنها اتوبوس های برقی، بلکه زیرساخت های شارژ پیشرفته را برای همراهی آنها راه اندازی کرده است.

در حال حاضر، اکثر این اتوبوس‌های برقی برای سرویس‌دهی در مسیرهای خود در طول روز نیاز به شارژ شبانه در پارکینگ ها دارند، اما پیاده‌سازی سیستم‌های شارژ بازویی به نام پانتوگراف می‌تواند به حرکت آنها بدون نیاز به شارژ شبانه کمک کند.

پانتوگراف ها از یک بازوی مفصلی تشکیل شده‌اند که برای اتصال به یک پورت روی سقف اتوبوس  برای شارژ با قدرت بالا نیاز دارد. جریان‌های پرقدرت تا 600 کیلووات که از طریق این سیستم‌ها ارائه می‌شود، به عنوان « فرصت شارژ » شناخته می‌شود، به اتوبوس ها اجازه می‌دهد در کمتر از 10 دقیقه شارژ شوند. اینها اکنون برای پشتیبانی از اتوبوس‌های برقی در مسیر I32 لندن مستقر هستند و در طول روز به آنها انرژی تقویتی می‌دهند.

digikala

اما سال آینده، این سیستم های پانتوگراف نقش بیشتری در جریان حمل و نقل عمومی لندن خواهند داشت. دو شارژر پانتوگراف 450 کیلوواتی از شرکت اسپانیایی Irizar در دو انتهای مسیر35 به طول 24 کیلومتر، یکی از طولانی‌ترین مسیرهای لندن، نصب خواهند شد. این اولین مسیربرای  “فرصت شارژ” فوق سریع برای پایتخت انگلستان  توصیف می‌شود. شارژرهای دپوی 100 کیلوواتی جدید نیز با شارژ چهار ساعته باتری های دوربرد از این عملیات پشتیبانی می کنند.

اتوبوس هایی که در این مسیر مسافرها را جابجا می کنند نیز از ایریزار می آیند و اپراتور اتوبوس لندن Go Ahead متعهد به خرید 20 اتوبوس تمام برقی این شرکت شده است. این وسایل نقلیه 12 متری (39 فوت) با فرمان راست برای جاده‌های بریتانیا تولید می‌شوند و قرار است در سال آینده حمل مسافران خود را آغاز کنند.

لندنی ها سزاوار تنفس هوای پاک هستند و به عنوان بخشی از کار برای مقابله با خطرات دوگانه آلودگی هوای سمی و شرایط اضطراری آب و هوا، این فناوری جدید در اتوبوس های جنوب لندن استفاده می شود. معرفی پانتوگراف بر اساس پیشرفتی است که قبلاً برای اجرای یک سرویس اتوبوس تمیزتر و سبزتر داشته ایم. تغییر ناوگان اتوبوسرانی لندن بخش مهمی از هدف شهردار برای به صفر رساندن  انتشارکربن لندن تا سال 2030 است و هدف آن ساخت لندن بهتر و شهری عادلانه تر، سبزتر و مرفه تر برای همه است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.