عرضه جدیدترین خودروی الکتریکی هوندا تا سال 2025

شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد در حال کار بر روی یک خودروی شاسی بلند الکتریکی برای بازار ایالات متحده آمریکا است.

شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد در حال کار بر روی یک خودروی شاسی بلند الکتریکی برای بازار ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش تکناک، این خودروی جدید هوندا که برای عرضه در سال 2025 برنامه ریزی شده است، بر روی پلتفرم جدید Honda e Architecture EV این خودروساز ساخته خواهد شد. بنابراین به نظر می رسد که این خودروساز یک سال زودتر از موعد مقرر تولید را آغاز خواهد کرد.

عرضه شاسی بلند الکتریکی جدید هوندا پس از خودروهای آتی Prologue و Acura ZDX SUV این خودروساز، که برای عرضه در سال 2024 برنامه ریزی شده اند، دنبال خواهد شد. Honda Prologue یک SUV با اندازه متوسط ​​است که تقریباً به اندازه یک Passport است و کمی بزرگتر از یک CR-V جمع و جور است. محصول جدید هوندا یک شاسی‌بلند الکتریکی بزرگ‌تر با صندلی‌های سه ردیفه است که خودروهای ریویان  R1S و کیا EV9 جدید رقابت خواهد کرد.

هر دو خودروی Prologue در حال توسعه و ZDX با جنرال موتورز توسعه داده شده اند و بر روی پلتفرم خودروی الکتریکی Ultium این خودروساز آمریکایی اجرا می شوند. هوندا در کنار برنامه‌هایی برای گسترش همکاری خود با جنرال موتورز و ساخت چندین خودروی برقی مقرون‌به‌صرفه دیگر مبتنی بر Ultium برای فروش در 2027 و بعد از آن، اکنون یک SUV جدید دارد که تماماً متعلق به خودش است.

شاسی بلند 2025 آینده، با معماری جدید هوندا e، همچنین با یک سیستم عامل خودروی اصلی جدید و یک پلتفرم که قابل به روز رسانی نرم افزاری OTA دارد به نام Electric and Electronic یا به اختصار معماری E&E معرفی خواهد شد. بر اساس ایمیلی که امروز توسط کریس مارتین، سخنگوی شرکت هوندا موتور آمریکایی به The Verge ارسال شد، E&E نرم‌افزار داخل خودرو و اتصال UX/سرویس‌های دیجیتال را تسهیل می‌کند.

خودروسازان برقی مانند تسلا و ریویان نیز از به‌روزرسانی‌های OTA پشتیبانی می‌کنند که چیزی فراتر از سیستم اطلاعات سرگرمی آنها را تغییر میدهند و یک تجربه کامل از خودروهای الکتریکی به مشتریان ارائه می دهند. Honda (manufacturer of automobiles, motorcycles, and power equipment) برای جذاب و کاربردی کردن SUV جدید باید با این رقبا هماهنگ شود. همچنین باید با UX جنرال موتورز رقابت کند که در آینده CarPlay اپل را نخواهد داشت.

در مورد مشارکت هوندا جنرال موتورز، این همکاری به استراتژی‌های تولید نیز گسترش خواهد یافت، زیرا خودروسازان با یکدیگر همکاری خواهند کرد تا رقابت را در زمینه‌های اصلی اجزای الکتریکی افزایش دهند. استفاده از پلتفرم Ultium به این معنی است که هوندا از باتری‌های Ultium به سبک کیسه‌ای فعلی جنرال موتورز (بر خلاف سلول‌های استوانه‌ای) برای خودروهای الکتریکی اعلام‌شده خود استفاده خواهد کرد.

در همین حال، جنرال موتورز در حال کار برای ساخت یک طرح 3 میلیارد دلاری باتری خودروی الکتریکی مستقر در ایالات متحده به طور مشترک با سامسونگ SDI است. علاوه بر این جنرال موتورز چهار کارخانه باتری داخلی دیگر در حال حاضر در دست ساخت دارد.

اما هوندا تنها روی باتری‌های Ultium حساب نمی‌کند. این خودروساز در حال همکاری با LG Energy Solution است تا قبل از پایان سال، سرمایه گذاری مشترک تولید باتری جدید را آغاز کند. برای آینده، فناوری باتری های حالت جامد خود را به همراه توسعه مشترک حالت نیمه جامد با SES بررسی می کند. هوندا قصد دارد سال آینده یک خط نمایشی از باتری‌های حالت جامد داشته باشد و طبق مطالب مطبوعاتی، قصد دارد آنها را در خودروهای الکتریکی جدیدی که در «نیمه دوم دهه 2020» عرضه می‌شوند، معرفی کند.

هوندا همچنین امروز اعلام کرد که سه کارخانه هوندا در اوهایو را برای آماده سازی خطوط تولید برای برق رسانی و تبدیل شدن به مرکز تولید خودروهای برقی خود در آمریکای شمالی، تجهیز می کند. این خودروساز قصد دارد تا سال 2023 سالانه 2 میلیون خودروی برقی بسازد و تا سال 2040 تنها خودروهای الکتریکی و پیل سوختی در جهان بسازد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.