شبیه‌ساز سوییچ Yuzu به اندروید آمد

شبیه‌ساز سوییچ محبوب نینتندو به نام Yuzu پس از سال‌ها به‌روزرسانی در ویندوز و لینوکس، اکنون رسماً برای اندروید عرضه شده است.

به گزارش تکناک، هنوز تمام قابلیت‌های نسخه دسکتاپ در این پلتفرم جدی در دسترس نیست، اما باز هم این یک دستاورد عظیم است.

تیم Yuzu در یک پست وبلاگ اعلام کردند: در سال گذشته، ما در بهبود دقت و عملکرد Yuzu (Nintendo Switch emulation software) تلاش‌های قابل توجهی انجام دادیم و با وجود بسیاری از این پیشرفت های در حال انجام، متوجه شدیم که هر چه بیشتر منتظر بمانیم، پشتیبانی از بیلد اندروید برای ما چالش‌برانگیزتر خواهد بود. امیدواریم که توسعه‌دهندگان Android علاقه‌مند به ارائه تخصص خود در یک پروژه پیشرفته و ایجاد ویژگی‌های جدید Yuzu، بهینه‌سازی‌ها و بهبودهای دیگر باشند!

همانطور که بیان شد، در این نسخه، الزامات سخت‌افزاری شدیدی وجود دارد. تنها SoC های Qualcomm Snapdragon با GPU Adreno مورد پشتیبانی قرار گرفته‌اند. همچنین اشاره شده است که داشتن حافظه RAM بالا بسیار حائز اهمیت است و حداقل ۸ گیگابایت RAM توصیه شده است و بیشتر هم بهتر است. به عنوان مثال، بازی Tears of the Kingdom در حال حاضر برای اجرا روی دستگاه اندرویدی به حداقل ۱۲ گیگابایت RAM نیاز دارد.

امکاناتی مانند چندنفره LAN/LDN، پروفایل ورودی و اسکریپت‌های TAS همچنین در نسخه Android Yuzu برای حالت فعلی وجود ندارند. تیم توسعه دهنده اعلام کرده است که در حال حاضر تمرکز آن‌ها بر روی بهبود سازگاری و عملکرد بوده و در عین حال با چالش‌های شبیه‌سازی مطرح شده توسط سخت‌افزار Android سروکار دارند.

توسعه دهندگان دریافتند که GPU های Adreno 600 با درایور صفحه نمایش Mesa Turnip بهترین سازگاری را برای بازی‌ها نشان می‌دهند، اگرچه بهترین عملکرد را ندارند. تفاوت عملکرد در این حالت اولیه در حال استفاده از درایور Turnip و پیش‌فرض در نمودار زیر قابل مشاهده است:

Yuzu در ژانویه 2018، کمتر از یک سال پس از عرضه کنسول قابل‌حمل Nintendo Switch، به مرکز توجه رسید. توسعه دهندگان پروژه منبع باز همچنین برای شبیه‌ساز 3DS Nintendo به نام Citra نیز مسئولیت دارند.

Yuzu در حال حاضر در دو نسخه رایگان و پولی ($۴.۹۹) از طریق فروشگاه Google Play در دسترس است. صفحه GitHub نسخه Android هنوز حاوی دانلودهای مستقل به‌صورت آنلاین نیست، اما توسعه دهنده‌ی آن قصد دارد به زودی آن را برای عموم منتشر کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.