احتمال شخصی‌ سازی حرکات انگشت در برنامه Messages

گوگل در حال بررسی امکان اعمال شخصی‌سازی بیشتر بر روی عملکردهای کشیدن انگشت روی پیام‌ها در برنامه Messages است.

به گزارش تکناک، ابزارهای Workspace گوگل مانند Gmail، می‌توانند با انجام کارهای کوچک روزانه به شما کمک کنند تا کارایی کار خود را افزایش دهید. به عنوان مثال، اضافه کردن امضاء به طور خودکار در زیر پیام‌های ارسالی و اعمال برخی کارها با کشیدن انگشت‌ها از جمله آن‌هاست. اخیراً گوگل فهمیده است که این حرکات برای صرفه جویی در زمان مرتب کردن پوشه‌های پیام‌های Trash نیز مفید هستند. این ویژگی در حال حاضر با اضافه شدن حرکات قابل شخصی‌سازی دیگری برای حرکات انگشت‌ها، قابل استفاده است.

Gmail در سال 2018، از حرکات مختلف انگشت پشتیبانی کرد. در حال حاضر، اجرای این ویژگی به شما امکان  تعریف یک عمل برای حرکت انگشت به سمت راست و یک عمل دیگر برای حرکت انگشت به سمت چپ را فراهم می کند، با این وجود هر دو عمل به طور پیش فرض پیام را آرشیو می کنند. حالا این حرکات انگشت به برنامه Messages نیز به عنوان یک مرحله آزمایشی بتا در ماه جولای سال گذشته رسیده‌اند، با این حال، فقط سه گزینه ابتدایی به آن اضافه شده است که شامل آرشیو کردن متن، حذف آنها و خاموش کردن کامل این قابلیت می شود.

به نظر می‌رسد که گوگل در حال آزمایش حرکات انگشت جدید است، تا بتوانید با یک حرکت، پیام‌ها را به عنوان خوانده شده یا خوانده نشده علامت گذاری کنید. گزینه‌های جدید در تنظیمات برنامه Messages در بخش Swipe actions در نسخه beta برنامه (20230512_01_RC00) قابل مشاهده هستند. با این حال، بنابر گزارش‌ها، این گزینه‌ها برای افرادی که آخرین نسخه بتا (v20230515) را اجرا می‌کنند، قابل مشاهده نیست. مشاهدات نشان می دهد که با تست نسخه جدید، همان نتیجه را می توان دید و با بازگشت به نسخه beta سازگار، تنظیمات ناپدید می شود. این امرنشان می‌دهد که این تغییر ممکن است یک سوئیچ از سمت سرور گوگل باشد.

اگر این حرکت انگشت جدید در دسترس کاربران بیشتری قرار گیرد، برای بسیاری از افراد ویژگی مهمی خواهد بود. این قابلیت به خصوص برای افرادی که پس از خواندن پیام‌ها،پاسخ دادن را فراموش می‌کنند، می تواند کارآمد باشد زیرا پیام ها دیگر به عنوان خوانده نشده، مشخص نمی‌شود. در کمترین حالت، این حرکات انگشت در برنامه Messages را با حرکات انگشت در برنامه Gmail قابل مقایسه می‌کند و کمک می‌کند تجربه کاربری در برنامه‌های گوگل همسان بماند.

شخصی‌سازی بیشتر هرگز بد نیست، بنابراین امیدواریم که این ویژگی در آینده نزدیک برای بیشتر بتا تسترها قابل مشاهده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.