شرط سونی برای شروع ساخت ربات‌های‌ انسان‌نما

یک ربات انسان نما

شرکت سونی ادعا کرد زمانی که بهترین برنامه‌های کاربردی برای ربات‌های انسان‌نما تعیین شود، می‌تواند به سرعت آنها را تولید کند.

به گزارش تکناک، برای کسانی که ده ها سال منتظر ربات های انسان نما واقعی هستند،  شنیدن چنین اخباری بسیار لذت بخش خواهد بود.

هیرواکی کیتانو، مدیر ارشد فناوری سونی در مصاحبه ای به رویترز گفت: از نظر فناوری، چندین شرکت در جهان از جمله این شرکت، فناوری کافی در زمینه ساخت ربات های انسان نما را در اختیار دارند و به محض اینکه مشخص شود کدام کاربرد امیدوارکننده است، آنها را به سرعت تولید خواهند کرد.

او افزود: ما سرمایه گذاری برای ساخت را تنها زمانی انجام خواهیم داد که چنین سرمایه گذاری ضروری تشخیص داده شود. ما در ربات های انسان نما پتانسیل زیادی می بینیم، اما همچنین معتقدیم که اشکال دیگر ربات ها نیز بسیار مهم هستند.

با سابقه ای طولانی در توسعه صنایع الکترونیک و ساخت ربات ها، این خبر چیزی است که مدت هاست منتظر آن بوده ایم. بیش از 20 سال پیش، سونی یک سگ رباتیک به نام Aibo را معرفی کرد.

بین سال های 1999 و 2006، بیش از 150هزار دستگاه فروخته شد. در سال 2018، یک نسخه بهبود یافته منتشر شد که شش ماه اول شاهد فروش حدود 20هزار دستگاه بود.البته لازم به ذکر است که سونی تنها شرکتی نیست که در این زمینه اطلاع رسانی می کند.

شرکت هوندا موتور و شرکت هیوندای موتور سال هاست که روی ربات های انسان نما کار می کنند. ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز از نمونه اولیه ربات انسان نمای Optimus خود در سپتامبر 2022 رونمایی کرد.

تسلا در حال بررسی استقرار هزاران ربات در کارخانه های خود است و در نهایت این تعداد را به میلیون ها نفر در سراسر جهان افزایش خواهد داد.

سونی به دنبال نفوذ به “متاورس” نیز است

کیتانو ادعا کرد که سونی به دلیل تجربه‌اش در فناوری صوتی و تصویری و همچنین سابقه با ارزش خود در تولید محتوای سرگرمی، از جمله موسیقی و بازی‌های ویدیویی، در موقعیت محکمی برای ایفای نقشی مهم در دنیای متاورس یا سایر دنیاهای فراگیر مجازی قرار دارد.

او گفت: در مورد متاورس، اینطور نیست که مردم فقط به این دلیل که شما یک مکان را ایجاد کرده اید حضور یابند. محتوا چیزی است که متاورس را می سازد یا از هم می پاشد.

در یک رویداد رسانه ای اوایل روز سه شنبه، کیتانو اظهار داشت که سونی تلاش های تحقیق و توسعه خود را افزایش خواهد داد. علاوه بر این، سونی حسگرها، هوش مصنوعی (AI) و فضاهای مجازی دیجیتال را به عنوان زمینه های مهم فناوری برای حمایت از رشد اقتصادی تشخیص داده است.

کیتانو به خبرنگاران گفت: حسگرها، هوش مصنوعی و فضاهای مجازی در هم تنیده شده در هسته مرکزی فناوری ما هستند و قدرت بزرگ ما خواهند بود.

حسگرهای تصویر سونی اغلب در گوشی‌های هوشمند یافت می‌شوند. همچنین این حسگرها به طور فزاینده‌ای قطعات ضروری خودروها هستند، زیرا خودروسازان برای کاهش تصادفات رانندگی و گذار به رانندگی خودران به آنها نیاز دارند.

با توجه به دلایل ذکر شده، سونی پایه های محکمی برای روبات انسان نمای طرح ریزی شده خود دارد که ممکن است در زمان مقتضی از آن استفاده کند. جالب است که ببینیم در آینده از آزمایشگاه های تحقیق و توسعه آنها چه اخباری منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.