شرکت آلمانی خنک کننده کارت گرافیکی جدید خود را معرفی کرد

سازنده سخت افزار آلمانی Raijintek نسخه جدیدی از هیت سینک خنک کننده کارت گرافیکی  افترمارکت محبوب Morpheus خود را معرفی کرده است.

به گزارش تک ناک، در این سیستم خنک کننده کارت گرافیکی دو فن رو کار متصل به یک نوار تسمه ای آلومینیوم آنودایز شده به چشم میخورد و این شرکت وعده داده همه چیز را به جز RTX 4090 خنک تر از خنک کننده های موجود نگه دارد.

شرکت Raijintek به‌طور غیر رسمی،خنک کننده کارت گرافیکی Morpheus 8069 را از طریق Igor’s Lab دیروز پس از اینکه عکس‌های لو رفته از این سیستم خنک کننده در اواخر هفته گذشته به اینترنت راه یافت، معرفی کرد. اما چند ماه پیش به آزمایشگاه ایگور اجازه داده بود آزمایش هایی را روی نمونه اولیه آن انجام دهد.

خنک کننده کارت گرافیکی Morpheus 8069 رویکرد مخالف اکثر خنک‌کننده‌های برد مشابه  را دارد. به جای افزودن فلز بیشتر به هیت سینک و استفاده از فن‌های سریع‌تر، بر مهندسی متفکرانه و ساخت و ساز دقیق برای دستیابی به نتایج مشابه یا بهتر با استفاده از مواد کمتر متکی است.

وزن آن تنها 515 گرم (1.1 پوند) و ابعاد آن 245 × 110 × 44 میلی متر است.  Morpheus 8069 در  مقایسه با سیستم خنک کننده  RTX 3090 FE که برای جایگزینی آن طراحی شده که وزنی معادل 2125 گرم (4.7 پوند) با PCB و با ابعاد 313 x 124 x 52 میلی متر ،کوچک تر و سبک تر است.

در رندرها به نظر می رسد که سیستم خنک کننده دارای شش لوله حرارتی است، اما Raijintek قول داده است که دارای 12 لوله باشد که هر کدام 6 میلی متر قطر دارند. همه آنها قبل از اینکه نیمی از آنها در PCB منشعب شوند و نیمی از آنها روی قالب بپیچند در قالب GPU به هم می رسند. Raijintek می‌گوید که می‌توان آن‌ها را به شش لوله متصل کرد، اما متوجه شد که تقسیم آنها به مسیرهای کوتاه‌تر مزایای زیادی دارد.

پایه مسی 8069 با روکش نیکل بعلاوه ماژول های حافظه همه GPU های مدرن را پوشش می دهد .داخل جعبه پنج هیت سینک مسی و سه هیت سینک آلومینیومی کوچکتر وجود دارد که می توان آنها را روی هر خطی از VRM ها چسباند. آزمایشگاه ایگور دریافت که آنها به خوبی کار می کنند، اما اگر GPU به سمت پایین نصب شود، در معرض خطر افتادن هستند.

این رسانه می‌گوید که ریسک افتادن با دانشی در مورد پدهای حرارتی قابل کنترل است، اما این فرآیند را به کاربرانی  که برای اولین بار کار می‌کنند توصیه نمی‌کند.

آزمایشگاه ایگور فقط نمونه اولیه 8069 را با دو فن 125 در 25 میلی‌متری نصب شده آزمایش کرد و متوجه شد که عملکرد خوبی در خنک نگه داشتن RTX 3080 دارد. پس از اجرای تست استرس Furmark برای چندین ساعت، GPU در دمای 55 درجه سانتیگراد در اتاقی با دمای 24 درجه سانتیگراد باقی ماند و تنها در حدود 70 درجه سانتیگراد در یک نقطه داغ به اوج خود رسید که یک نتیجه عالی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.