شرکت BMW از نسل جدید M5 هیبریدی قدرتمند خود رونمایی کرد

بی ام و نسل جدید M5 را با پیشرانه پرتوان 700 اسب بخاری رونمایی کرد

شرکت BMW نسل جدید M5 را با پیشرانۀ هشت سیلندر هیبریدی 727 اسب بخاری رونمایی کرد. این خودرو در شاسی بلند XM نیز تعبیه شده است.

به گزارش تک‌ناک، با توجه به اینکه شاهد گسترش خودروهای الکتریکی هستیم، این خودرو نیز با وزن 2.5 تن و طراحی هیجان‌انگیز، بوی الکتریکی شدن گرفت و شرکت BMW آن را با پیشرانۀ هیبریدی رونمایی کرد. پیشرانۀ آن یک موتور هشت سیلندر 4.4 لیتری توربو است، که در کنار یک پیشرانۀ الکتریکی قرار می‌گیرد و مجموع قدرت 727 اسب بخاری را رقم می‌زند. همچنین پیشرانۀ مورد اشاره در کنار گیربکس هشت سرعتۀ اتوماتیک قرار می‌گیرد تا شاهد عملکرد فوق‌العاده از سوی این سدان پرتوان باشیم.

بی ام و نسل جدید M5

به گفتۀ BMW پیشرانۀ بنزینی قدرت 570 اسب بخاری دارد و موتور الکتریکی هم قدرت 197 اسب بخاری تولید می‌کند. بنابراین در مجموع می‌توان شاهد قدرت 727 اسب بخاری با گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن متری بود. باتری 14 کیلووات ساعتی تعبیه شده بر روی این سدان بُرد حرکتی 40 کیلومتری را به دنبال دارد، که چندان نباید از آن برای مسافت طولانی استفاده کرد.

همانند دیگر خودروهای هیبریدی، M5 به دلیل داشتن قوای محرکۀ هیبریدی وزن بالای 2.5 تن دارد. نکتۀ قابل توجه این است که وزن نسل قبل تنها 1.9 تن بود. وزن بیشتر باعث می‌شود تا M5 نسل جدید شتاب کُندتری داشته باشد و اکنون در 3.4 ثانیه به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. امّا نسل قبلی با پیشرانۀ 625 اسب بخاری، شتاب 3.1 ثانیه‌ای ارائه می‌کرد.

بی ام و نسل جدید M5 را با پیشرانه پرتوان 700 اسب بخاری

شرکت BMW نسل جدید M5 را در شکل استاندارد سقف با سرعت 250 کیلومتر بر ساعت عرضه می‌کند، امّا مشتریان خاص با سفارش پکیج M درایو می‌توانند سقف سرعت 305 کیلومتر بر ساعت را هم تجربه کنند. این مدل سه حالت رانندگی راحت، اسپرت و پویا دارد. حالت راحت بیشتر خودرو را در حالت موتور الکتریکی قرار می‌دهد تا کم مصرف باشد. حالت اسپرت پیشرانۀ بنزینی را فعال می‌کند. حالت پویا نیز از هر دو پیشرانه برای رسیدن به حداکثر قدرت کمک می‌گیرد.

در این مدل از دیسک‌های ترمز 16.1 اینچی با کالیپرهای شش پیستونه در جلو و دیسک‌های 15.7 اینچی با کالیپرهای تک پیستونه در عقب بهره گرفته شده است تا در بالاترین سرعت بتواند سریع متوقف شود. رینگ‌های 21 اینچی برای چرخ عقب و رینگ‌های 20 اینچی نیز برای چرخ جلو تدارک دیده شده است. مشتریان می‌توانند ترمزهای کربن سرامیکی با وزن کمتر را هم سفارش دهند.

موتور بی ام و نسل جدید M5

در کابین داخلی شاهد فضایی به شدت مدرن هستیم. صفحه نمایش بزرگ با سیستم سرگرمی M درایو BMW تمامی امکانات را در مقابل چشمان شما قرار می‌دهد. این سدان به صورت استاندارد دارای هدآپ دیسپلی است و با آن می‌توان نه تنها ویدیو تماشا کرد، بلکه به انجام بازی هم پرداخت. در سوی دیگر صندلی‌های چرمی و پارچه‌ای در M5 دیده می‌شود، که شامل قابلیت سردکن و گرمکن است. داشبورد با یک نمایشگر بزرگ پوشش داده شده که علاوه بر سیستم سرگرمی، کلاستر بزرگی هم در مقابل چشمان راننده قرار می‌گیرد.

یک فرمان اسپرت دی کات هم در M5 نسل جدید تعبیه شده است. فرمانی با قابلیت سردکن و گرمکن و بسیار نرم، که حس یک خودروی مسابقه‌ای را منتقل می‌کند. از سوی دیگر نورپردازی داخلی با رنگ‌های متنوع قابل سفارشی‌سازی می‌باشد تا احساس خوب را به سرنشینان ارائه کند. با کابین مدرن و باکیفیتی که شرکت BMW در M5 نسل جدید تعبیه کرده، تجربۀ سواری به شدت لذت‌بخش است.

نمای پشتی بی ام و نسل جدید M5

در زمینۀ طراحی M5 باید گفت که فاصلۀ بسیاری با سری 5 نسل جدید ندارد و بی ام و برای افزایش چهرۀ جسورانۀ این خودرو از دیفیوزر در جلو و عقب سپر استفاده کرده است. همچنین کاهش ارتفاع برای سیستم تعلیق هم در نظر گرفته شده تا ظاهر اسپرت‌تری را در این مدل شاهد باشیم. یک اسپویلر کوچک در لبۀ صندوق عقب قرار گرفته و سیستم اگزوز دارای چهار خروجی است.

شرکت BMW در نظر دارد تا نسل جدید M5، این خودروی 120 هزار دلاری را در جریان فستیوال سرعت گودوود ماه جولای به نمایش عموم درآورد. تولید از ماه جولای آغاز خواهد شد و انتظار داریم در اواخر تابستان یا پاییز امسال فروش آغاز شود. برای کسب جزئیات بیشتر به سایت BMW مراجعه کنید تا اطلاعات تکمیلی را به دست آورید.

3 دیدگاه برای “شرکت BMW از نسل جدید M5 هیبریدی قدرتمند خود رونمایی کرد

  1. shayan گفته:

    حقوق معمولی در کانادا 1850 دلار است .
    معمولا کرایه خانه و کرایه اتوبوس و خوراک را کم کنیم می توان 100 دلار در ماه پس انداز داشته باشد .
    در بهترین حالت و حقوق پرستار 2650 دلار 750 دلار می تواند پس انداز داشته باشد .
    تقریبا 140 الی 240 ماه طول می کشد تا بتواند این ماشین BMW را بخرد .
    پس از آن نگهداری ماشین و برق و … بسیار پرهزینه تر از قیمت ماشین می شود .
    در نهایت سال دوم مجبور می شود بفروشد .

    اینها را گفتم که فکر نکنید این BMW را مردم عادی می توانند تهیه کنند و لذتش را ببرند و شما در حسرت بمانید .
    تولیداتی با این کیفیت بالا فقط در دست قشر سرمایه دار است .

  2. پریسا گفته:

    نویسنده محترم این خوشحالی برای خارجیاس نه ماها که قدرت خرید پراید 50سال پیشم نداریم 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.