شرکت Hori از کنترلر رسمی Steam رونمایی کرد

Hori از کنترلر رسمی استیم Valve رونمایی کرد!

 شرکت Hori هفته گذشته، یک کنترلر جدید به نام Hori Steam را با مجوز رسمی Valve معرفی کرد، که در اکتبر امسال با چهار رنگ راهی بازار ژاپن خواهد شد و فقط 50 دلار قیمت دارد.

به‌ گزارش تک‌ناک، این کنترلر از 31 اکتبر راهی بازار ژاپن خواهد شد. رنگ‌های موجود شامل: زرد نئون، بنفش درخشان، سفید براق و مشکی نیمه شب است.

با توجه به قیمت که به صورت ین اعلام شده است، مشخص می‌شود که این کنترلرهای استیم جدید Hori در انحصار ژاپن هستند. اگرچه همچنان میراث Steam Controller را به روش‌های جالبی ادامه می‌دهند. به نظر می‌رسد این بخشی از تلاش‌های مداوم Valve برای جلب نظر گیمرهای ژاپنی است، که به کنسول‌های بازی دستی علاقۀ بسیاری دارند.

بارزترین حذف کنترلر Hori Steam در مقایسه با پیشینیان خود در کنترلر Steam Deck یا محفظه و Steam کنترلر اصلی، عدم وجود ترک پد است. این حرکت به طور قطع ابتدا به گیمرهای کنسول موجود می‌پردازد، که هنگام استفاده از Steam Deck، کنترلر آنالوگ و D-Pad را در اولویت قرار می‌دهند، یا در غیر این صورت ممکن است تبدیلی به سوییچ نینتندو یا آنچه که دارید باشد.

با وجود این، تمام آثار Valve در اینجا از بین نمی‌رود. Steam Deck دارای آنالوگ دوگانه در مقایسه با آنالوگ منفرد استیم کنترلر است و این آنالوگ‌های Deck دارای یک ویژگی حساسیت لمسی اضافی هستند که به آنها اجازه می‌دهد تا برای عملکردهایی مانند جابه‌جایی دقیق ژیروسکوپ استفاده شوند.

این ویژگی به Hori Steam کنترلر منتقل می‌شود، که طیف کاملی از گزینه‌های پیکربندی ورودی Steam را با عنوان مناسب «حالت استیم» پشتیبانی می‌کند. همچنین یک حالت XInput معمولی با قابلیت پیکربندی مجدد و چسب برای بازی‌های غیر Steam وجود دارد.

همانند سایر کنترلرهای بازی مدرن دیگر، کنترلر جدید Hori را می‌توان از طریق بلوتوث یا اتصال USB سیمی متصل کرد. همچنین دارای عملکرد ژیروسکوپ داخلی مانند: کنترلرهای نینتندو و پلی استیشن است، البته در حالت XInput این عملکرد وجود ندارد.

چهار دکمۀ داخلی قابل برنامه‌ریزی شبیه به Steam Controller و Steam Deck، همچنین کنترلرهای Elite Xbox وجود دارد، امّا دو مورد از آنها در جلو قرار گرفته‌اند. از آنجایی که این دکمه‌ها به منظور افزایش راحتی هستند، این مکان کمتر قابل دسترسی سخت است.

در نهایت، این کنترلر دارای قابلیت شلیک سریع داخلی است، که می‌تواند در نرم‌افزار فعال شود و دو دکمۀ Steam و Quick Access اضافی فقط در حالت Steam قابل استفاده هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.