شکایت کاربران از وضعیت سلامت باتری آیفون 14 پرو

کاربران آیفون 14 پرو در مورد وضعیت سلامت باتری گوشی‌های خود نگران هستند و از افت شدید سلامت و ظرفیت باتری پس از کمتر از یک سال شکایت دارند.

به گزارش تکناک، تعدادی از کاربران آیفون 14 پرو در توییتر، ردیت و سایر پلتفرم‌ها عکس‌هایی از کاهش ظرفیت باتری در کمتر از یک سال پس از عرضه رسمی iPhone 14 Pro، را به اشتراک گذاشته اند.

اپل از مارس ۲۰۱۸ با عرضه نسخه ۱۱.۳ iOS، ویژگی “Battery Health” را به آیفون‌ها اضافه کرد. این ویژگی به عنوان پاسخی به فضای اطلاعاتی “Batterygate” معرفی شد. در آن زمان، اپل تأیید کرد که بی‌صدا عملکرد آیفون را با کهنه شدن باتری‌ها در طول زمان کاهش می‌دهد، بنابراین منوی “Battery Health” به تنظیمات اضافه شد تا به کاربران زمینه بیشتری در مورد باتری آیفون آنها بدهد.

آیفون‌ها از باتری‌های لیتیوم-یون استفاده می‌کنند که از نظر شیمیایی در طول چرخه عمر دستگاه پیر می‌شوند. اپل در یک سند پشتیبانی توضیح داده است که همانطور که باتری پیر می‌شود، مقدار شارژی که باتری می‌تواند نگه دارد کاهش می‌یابد. این باعث کوتاه شدن زمانی می‌شود که دستگاه نیاز به شارژ مجدد دارد.

اپل می‌گوید باتری‌های آیفون “طراحی شده‌اند تا در شرایط عادی، تا ۸۰٪ از ظرفیت اصلی خود را پس از ۵۰۰ چرخه شارژ کامل حفظ کنند.”

سلامت باتری آیفون همچنین می‌تواند بر عملکرد تأثیر بگذارد و iOS اقداماتی را برای توازن بین عملکرد و سلامت باتری انجام می‌دهد. اپل توضیح می‌دهد:

نیازهای برق آیفون 11، آیفون 11 Pro، آیفون 11 Pro Max و نسل‌های بعدی به صورت پویا نظارت می‌شوند و عملکرد به گونه‌ای مدیریت می‌شود که بتواند به این نیازها در زمان واقعی پاسخ دهد. سیستم بیشتر پیشرفته‌تر از سیستم‌های قبلی مدیریت باتری و برق آیفون است و به آیفون شما امکان می‌دهد تا تأثیرات عملکردی ناشی از پیری باتری را کاهش دهد.

اگرچه تأثیرات عملکردی تا جای ممکن کاهش می‌یابند، اما پیری باتری ممکن است در نهایت منجر به تأثیرات قابل مشاهده و احتمالاً موقت، شود.

بسته به وضعیت باتری و وظایفی که آیفون شما در حال انجام آن‌هاست، ممکن است شامل زمان بیشتر برای راه‌اندازی برنامه‌ها، نرخ فریم کمتر، کاهش تراکم داده‌های بی‌سیم، کم شدن روشنایی صفحه نمایش یا کاهش حجم بلندگو باشد.

تعادل بین عملکرد و سلامت باتری توسط iOS مدیریت می شود. اپل می‌گوید: «نرم‌افزار و سیستم‌های سخت‌افزاری پویا داخلی به مقابله با تأثیرات عملکردی که ممکن است با پیر شدن باتری آیفون‌تان از نظر شیمیایی توجه شود، کمک می‌کند».

نگرانی های مربوط به حداکثر ظرفیت باتری آیفون 14 پرو

در چند ماه گذشته، تعدادی از کاربران آیفون 14 Pro برای به اشتراک گذاشتن تصاویر از “ظرفیت حداکثر” باتری آیفون 14 Pro خود، به توییتر و سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی روی آورده‌اند.

Aaron Zollo: ظرفیت حداکثر 90٪

Apple Hub: ظرفیت حداکثر 89٪

Lon Siedman: ظرفیت حداکثر 88٪

Jon Rettinger: ظرفیت حداکثر 90٪

MilesAboveTech: ظرفیت حداکثر 86٪

Robert Rosenfeld: ظرفیت حداکثر 93٪

Andrew Clare: ظرفیت حداکثر 90٪

TechDaily: ظرفیت حداکثر 89٪

Matou Ecureuil: ظرفیت حداکثر 88٪

Brandon Butch: ظرفیت حداکثر 91٪

شما می‌توانید این عدد را با ورود به برنامه تنظیمات، انتخاب “Battery” و سپس لمس “Battery Health and Charging” پیدا کنید. اپل می‌گوید این عدد «اندازه‌گیری ظرفیت باتری نسبت به زمانی که جدید بود» است. به این ترتیب، “ظرفیت کمتر ممکن است منجر به ساعات استفاده کمتر بین شارژ شود.”

چند دلیل ممکن است برای تغییر در امتیاز “ظرفیت حداکثر” آیفون 14 پرو کاربران وجود داشته باشد. اول، ممکن است اپل الگوریتم محاسبه این عدد را نسبت به مدل‌های قبلی آیفون تغییر داده باشد.

همچنین ممکن است بتا iOS 17 تأثیر بیش از حد بزرگی بر سلامت باتری آیفون داشته باشد. همانطور که همیشه، مسائلی مانند مدیریت برق و باتری در نسخه‌های بتا از iOS نسبت به نسخه‌های منتشر شده برای عموم کاربران کمتر بهبود یافته‌اند.

یک احتمال دیگر این است که ویژگی‌های انحصاری آیفون 14 Pro مانند صفحه نمایش همیشه روشن (Always-On Display) بر سلامت کلی باتری تأثیر می‌گذارد. صفحه نمایش آیفون 14 Pro همچنین می‌تواند در محیط‌های خارجی به روشنایی نیت 2000 برسد که تقریباً دو برابر آیفون 13 Pro است.

با این حال، اپل تاکنون به صورت مستقیم به این شکایات کاربران آیفون 14 پرو پاسخ نداده است، بنابراین تمامی این‌ها فقط حدس و اندیشه هستند. به طور کلی، شرکت در صورتی که “ظرفیت حداکثر” زیر 80٪ باشد، توصیه می‌کند باتری را تعویض کنید. کمتر از یک سال پس از عرضه آیفون 14 پرو، برخی از کاربران به طور شگفت‌آوری نزدیک به آن آستانه قرار گرفته‌اند.

تعویض باتری آیفون‌ها در قالب ضمانتنامه یک ساله‌ای که همراه هر خرید آیفون جدید ارائه می‌شود و همچنین برای مدل‌های آیفونی که تحت طرح‌های AppleCare+ قرار دارند (با فرض اینکه سلامت باتری آیفون کمتر از 80٪ باشد) پوشش داده می‌شود.

در صورتی که دستگاه شما از ضمانت خارج شده یا اگر می‌خواهید قبل از رسیدن به آستانه 80٪ آن، باتری را تعویض کنید، قیمت‌های تعویض به شرح زیر است:

آیفون 14: 99 دلار

آیفون X، آیفون 11، آیفون 12 و آیفون 13: 89 دلار

آیفون SE، آیفون 8 و نسخه‌های قدیمی‌تر: 69 دلار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.