شیائومی تاریخ عرضه خودرو برقی SU7 را اعلام کرد

خودرو برقی SU7

امروز، شیائومی به‌طور رسمی اعلام کرد که خودرو برقی SU7 خود را در ۲۸ اسفند در چین عرضه خواهد کرد.

به‌گزارش تک‌ناک، شیائومی می‌خواهد خودرو برقی SU7 را ۲۸ اسفند روانه بازار کند. غول فناوری چینی این خبر را با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد.

شیائومی خودرو برقی SU7 را دسامبر گذشته رونمایی کرد. اگرچه این شرکت در آن زمان به ویژگی‌ها و مشخصات خودرو برقی‌اش اشاره کرد، هنوز فروش آن را آغاز نکرده و درباره قیمتش اطلاعاتی نداده است.

با‌این‌حال، به‌نظر می‌رسد برای فهمیدن این موضوع دیگر نیازی به انتظار طولانی نباشد؛ چراکه پیش‌فروش این خودرو برقی در چین آغاز شده است و ۵۹ فروشگاه در ۲۹ شهر چین در این فرایند شرکت می‌کنند.

مشخصات خودرو برقی SU7 شیائومی

خودرو برقی SU7 یک کوپه سگمنت C با طراحی اسپرت است که در دو نسخه معمولی و Max عرضه می‌شود. مدل Max همان‌طور‌که از نامش پیداست، تمام ویژگی‌های برتری را ارائه می‌دهد که از خودرو برقی پیشرفته و مجهز انتظار دارید. این خودرو از سیستم دو‌موتوره تمام چرخ محرک برخوردار است که به خودرو امکان می‌دهد تا تنها در ۲/۷۸ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر‌بر‌ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز با رسیدن به ۲۶۵ کیلومتر‌بر‌ساعت بسیار چشمگیر است.

این‌طور نیست که نسخه معمولی جذابیت کمتری داشته باشد. این خودرو نیز به موتور تک‌موتوره دیفرانسیل‌عقب مجهز است که برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتربرساعت از حالت سکون، به ۵/۲۸ ثانیه زمان نیاز دارد.

در کابین هوشمند این خودرو برقی، شیائومی سیستم سرگرمی مجهز به پنج صفحه‌نمایش تعبیه کرده است که از تراشه اسنپدراگون ۸۲۹۵ نیرو می‌گیرد. خودرو برقی SU7 از صفحه‌نمایش اصلی ۱۶/۱ اینچی با رزولوشن ۳K بهره می‌برد و از CarPlay و AirPlay پشتیبانی می‌کند.

فضای داخلی به صندلی‌های چرمی اسپرت ناپا و نورپردازی محیط و سقف شیشه‌ای بزرگ ۵/۳۵ متر‌مربعی مزین شده است. سیستمی صوتی این خودرو از ۲۵ بلندگو استفاده و از فناوری دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند.

شایان ذکر است که این خودرو برقی به‌لطف پشتیبانی از HyperOS می‌تواند به‌طور یکپارچه با دستگاه‌های اینترنت اشیاء شیائومی در تعامل باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.