بدنامی صنعت داروسازی هند با شیوع یک “ابر میکروب جدید”

 شیوع یک ابرمیکروب در قطره های چشمی ساخت هند در ایالات متحده آمریکا، صنعت داروسازی این کشور را به شکل بدی در کانون توجهات قرار داده است.

 شیوع یک ابرمیکروب در قطره های چشمی ساخت هند در ایالات متحده آمریکا، صنعت داروسازی این کشور را به شکل بدی در کانون توجهات قرار داده است.

 به گزارش تکناک، بررسی ها نشان می دهد که قطره های چشمی ساخت هند با یک ابرمیکروب  «نادر و به شدت مقاوم به دارو» مرتبط هستند که باعث عفونت، کوری و مرگ یک نفر در 55 نفر در ایالات متحده شده است. به همین دلیل سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) نسبت به استفاده از قطره های چشمی خارجی هشدار داده است.

بر اساس گزارشی که توسط ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) منتشر شده است، اگرچه علت شیوع این  یک ابرمیکروب در قطره های چشمی هنوز توسط مقامات ایالات متحده و هند در دست بررسی است، اما در حال حاضر، این قطره های چشمی تنها پیوند مشترک تشخیص داده شده بین بیماران هستند.

سه سال پیش هم مرگ 12 کودک در هند به یک شربت آلوده مرتبط شناخته شد.Uday Bhaskar، رئیس شورای ارتقای صادرات داروی هند به SCMP گفت: با توجه به سهم قابل توجهی که ما در حفاظت از سیستم مراقبت های بهداشتی جهانی داشته ایم، حوادث اخیر از جمله مسئله قطره چشم، نگرشی منفی نسبت به صنعت داروسازی هند شکل داده است که نمی توانیم این نگرش منفی را از بین ببریم.

رشد سریع و کنترل نشده این باکتری

اخیرا صنعت داروسازی کشور هند به سرعت در حال رشد بوده که همین مسئله، انتظارات را نسبت به  کیفیت محصولات بالا برده است. در حال حاضر میلیون ‌ها نفر در سراسر جهان، داروهای ساخت هند را بدون کمترین نگرانی مصرف می ‌کنند، اما با این حال نمی ‌توان موارد معدود خطرناک را نادیده گرفت.

هند مشکلاتی در نظارت و کنترل کیفیت در تولید برخی از داروها دارد چراکه بازرسی ‌های داخلی در صنعت داروسازی هند، اکثراً ناکارآمدند. به همین دلیل اغلب داروهای هندی از کیفیت استاندارد برخوردار نیستند. در حال حاضر، ۳هزار شرکت دارویی و 10 هزار و 500 کارخانه داروسازی در هند فعالیت می کنند اما بازرسان  و ناظران کافی برای کنترل همه تولیدات آن ها وجود ندارد.

مدیر اجرایی امور نظارتی در انجمن داروسازی هند گفت: با وجود منابع محدود ، بازرسان ما در تلاش هستند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2014 توسط دفتر ملی تحقیقات اقتصادی ایالات متحده، آنتی ‌بیوتیک‌ ها و داروهای سل تولید شده در هند و صادر شده به آفریقا، غیراستاندارد هستند.

اگر این کشور می خواهد شهرت خود را در صنعت داروسازی حفظ کند، باید با شرکت های داروسازی که استاندارد را رعایت نمی کنند، برخورد کند. اما آیا این کشور می تواند به موقع این کار را انجام دهد تا از یک رسوایی دیگر و حوادث بهداشتی احتمالی جلوگیری شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.