صعود قیمت بیت کوین به بالای 20 هزار دلار

پیش بینی عجیب یک تحلیلگر از رشد سرسام آور قیمت بیت کوین

قیمت بیت‌کوین ، در میان برخی پیش بینی ها مبنی بر اینکه ممکن است به کف خود رسیده باشد در روز شنبه به بیش از 21هزار دلار افزایش یافت.

به گزارش تک ناک، قیمت بیت‌کوین ،بزرگترین ارز دیجیتال با 7.5 درصد افزایش به 21299 دلار رسید.قیمت بین کوین از 8 نوامبر به بالاتر از 20هزار دلار نرفته بود و شنبه یازدهمین روز متوالی افزایش خود را نشان داد.

اتر دومین ارز دیجیتال بزرگ تا 9.7 درصد افزایش یافت و سایر توکن‌ها مانند Cardano و Dogecoin نیز سودهای قابل توجهی را تجربه کردند. بر اساس داده‌های CoinGecko، ارزش کل بازار جهانی رمز ارز برای اولین بار از اوایل نوامبر به بالای یک تریلیون دلار رسید.

این افزایش ها در بحبوحه گزارشی از قیمت های مصرف کننده در هفته گذشته حاصل شد که نشان می داد تورم در ژانویه نسبت به دسامبر کاهش یافته است. فدرال رزرو به دنبال کاهش بیشتر نرخ بهره در مسیر کاهش به سمت افزایش های کمتر نرخ بهره قرار دارد، هرچند احتمالا تا زمانی که فشارهای قیمتی نشانه های قطعی تری از کند شدن را نشان ندهد، به روند صعودی خود ادامه خواهد داد. این به افزایش ارزش دارایی های ریسکی مانند شاخص سهام نزدک 100 کمک کرد که برای شش روز متوالی افزایش یافته است.
شان فارل، رئیس استراتژی دارایی دیجیتال در Fundstrat می‌گوید: رمز ارزها به‌دنبال چاپ نرم‌افزار CPI عملکرد خوبی داشتند و نشان می‌دهد که همبستگی کریپتو با ماکرو کریپتوها به این زودی‌ها از بین نمی‌رود. پیگیری این هفته در روند قیمت‌ها مطمئناً دلگرم‌کننده است و با ممانعت از هرگونه انحلال اجباری شرکت رمزنگاری مشکل‌دار DCG «احتمال زیادی وجود دارد که قیمت‌های کریپتو به پایین‌ترین حد خود برسد.

digikala

قیمت بیت کوین هفته ها قبل از این آخرین شکست در محدوده باریکی در حدود 16000 تا 17000 دلار گیر کرده بود. طبق داده‌های Coinglass، حرکت‌های صعودی باعث تعجب شرکت‌ها شده است . طبق داده‌های Coinglass، نقدینگی‌های کوتاه کریپتو در پنج روز از شش روز گذشته به بالای ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است. مجموع روز شنبه بالاترین رقم بود و به 296 میلیون دلار رسید.

هیدن هیوز، مدیر اجرایی پلتفرم تجارت اجتماعی آلفا ایمپکت امروز گفت: کاهش CPI همراه با اعلام اینکه انحلال دهندگان FTX پنج میلیارد دلار از دارایی های نقدی خود را بازیابی کرده اند، پیام های زیادی را به بازارهای کریپتو داده است تا تصویر کلان این بازار را که هنوز هم نزولی است ، فراموش کنند. بازارها بعد از نشست بعدی FOMC در اواخر این ماه احتمالا حرکت صعودی بیشتری خواهند داشت.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.