طراحی آیپد پرو تا سال 2024 تغییر نمی‌کند

طبق خبرنامه جدید Power On مارک گورمن از بلومبرگ، سال 2023 «یک سال بسیار سبک برای آیپد» خواهد بود و او انتظار ندارد اپل، آیپد ایر و آیپد مینی و تبلت‌های سطح پایه خود، را با ارتقای عمده‌ای عرضه کند. او می‌گوید طراحی آیپد پرو، اپل، تا سال آینده شامل تغییرات عمده‌ای نخواهد بود.

به گزارش تکناک، انتظار می رود آیپد پرو 2024 دارای طراحی جدید و به روز شده و به‌همراه نمایشگرهای AMOLED باشد. هیچ مدل آیپدی تاکنون به پنل های AMOLED مجهز نشده است. در حال حاضر، دستگاه 12.9 اینچی آیپد پرو دارای یک پنل Mini LED است و از بیش از 10000 LED برای نور پس‌زمینه نمایشگر استفاده می‌کند. پنل LCD نسل قبلی آن، تنها شامل 72 LED پشت صفحه نمایش آن می‌شود.

Mini LEDهای کوچک‌تر را می‌توان برای تشکیل مناطق کم‌نور گروه‌بندی کرد و به صفحه‌نمایش اجازه ارائه کنتراست بیشتر (با نسبت 1 میلیون به 1)، تصاویر واضح‌تر و سیاهی عمیق‌تر را داد. پنل‌های OLED بسیاری از موارد مشابه را ارائه می‌دهند، اما نمایشگرهای mini-LED بسیار کمتر دچار خرابی صفحه‌نمایش می‌شوند. خرابی صفحه، با حک تصاویر ناخواسته بر نمایشگر(ghost image) و نمایش دائمی تصویر (permanent image retention) اتفاق می‌افتد.

گزارش گورمن پس از یک گزارش منتشر شده از کره، نشان‌دهنده بررسی تولید صفحه نمایش برای مدل های آیپد پرو 2024 توسط یکی از تامین کنندگان صفحه نمایش مستقر در کره اپل (سامسونگ دیسپلی یا ال جی دیسپلی) است. در همین حال، راس یانگ، مشاور بسیار دقیق، بنیانگذار و مدیرعامل مشاورین زنجیره تامین نمایشگر‌ها (DSCC)، گفته است مدل های آی‌پد پرو ۲۰۲۴ کمی بزرگتر از مدل‌های فعلی با صفحه نمایش۱۱ و ۱۲.۹ اینچی فعلی و با ابعاد  11.1 و 13 اینچ خواهند بود.

برخلاف تنظیمات فعلی و وجود نمایشگر mini LED تنها در دستگاه بزرگ‌تر ۱۲.۹ اینچی، نمایشگر هر دو مدل‌ آی‌پد پرو ۲۰۲۴ می‌تواند از mini LED باشد.

mini LED با نمایشگرهای micro LED آینده اپل در نسل دوم اپل واچ اولترا 2024 و اپل واچ سری 11 در 2025 متفاوت است. برخلاف mini LED ، در پنل های micro LED از نور پس‌زمینه و LED‌های میکروسکوپی برای تشکیل پیکسل‌های جداگانه کنار هم استفاده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.