طرح شرکت آمریکایی برای مبارزه با گرمایش جهان

 شرکت Calpine Corp، مجری نیروگاه برق واقع در نزدیکی سانفرانسیسکو از رونمایی یک پروژه 25 میلیون دلاری خبر داد که می تواند 95 درصد از انتشار کربن یک نیروگاه را جذب کند.

به گزارش تکناک، فناوری جذب کربن توسط بسیاری از محیط بانان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است چراکه آنان ادعا می کنند این فناوری به جای تغییر به منابع انرژی پاک تر، مجوزی برای حفظ سوخت های فسیلی فراهم می کند.

با این حال، در مراسم راه اندازی پروژه Calpine در روز جمعه، قانون گذاران ارشد تغییرات اقلیمی کالیفرنیا خاطرنشان کرد که برخی از نیروگاه های سوخت فسیلی به منظور ادامه و تضمین خدمات برق، علیرغم برنامه های ایالت متحده  برای انتشار صفر کربن تا سال 2045، هنوز باید عملیاتی باشند.

لیان راندولف، رئیس هیئت منابع هوایی کالیفرنیا می‌گوید: در صورتی که جذب کربن منتشر شده توسط نیروگاه در اسرع وقت شروع شود به ما این امکان می‌دهد در شرایطی که کاملاً به گیاهان برای قابلیت اطمینان نیاز داریم، انتشار را کربن را به شدت کاهش دهیم.

تاسیسات جدید یک پروژه آزمایشی است که در مرکز انرژی لس مدانوس Calpine در پیتسبورگ، کالیفرنیا واقع خواهد شد. مدیرعامل کالپین تاد هیل به بلومبرگ گفت که جذب کربن نقش مهمی در عملیات شرکت او خواهد داشت. او گفت: برای ما، این نشان دهنده انتقال انرژی و نقش گاز طبیعی در آن است.

این پروژه از یک حلال شیمیایی توسعه یافته توسط ION Clean Energy Inc استفاده خواهد کرد که به دی اکسید کربن موجود در گاز دودکش کارخانه می چسبد و اساساً آن را به دام می اندازد و از انتشار آن در محیط جلوگیری می کند.

به گفته بلومبرگ، ION ادعا می کند که فرآیند آن هم موثرتر و هم ارزان تر از ابزارهای قبلی جذب کربن است. این ابتکار تا حدی با کمک مالی 19 میلیون دلاری فدرال تامین شد.

جذب و ذخیره‌سازی کربن در چند سال اخیر با اجرای پروژه‌هایی در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. در ماه مه گذشته، شرکت CDR NextGen، که حاصل همکاری بین شرکت مشاور سوئیسی قطب جنوب و شرکت ژاپنی میتسوبیشی است. از خرید 193 هزار و 125 تن دی اکسید کربن خارج شده (CDRs) از سه پروژه خبر داد که بزرگترین مجموعه (CDRs) را در جهان تولید میکردند.

این خرید شامل CDRهایی از بزرگترین پروژه DACS جهان است که توسط 1PointFive در تگزاس در حال توسعه است و تخمین زده می‌شود تا 500 هزار تن دی‌اکسید کربن را پس از عملیاتی شدن کامل حذف و به طور دائم ذخیره کند.

این CDRها با هم بزرگترین مرکز جذب و ذخیره کربن جهان را تشکیل دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.