عرضه اولین مک های M3 اپل تا پایان 2023

مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین گزارش خبرنامه Power On  خود، احتمال عرضه اولین مک های شامل تراشه M3  نسل بعدی سیلیکون اپل در پایان سال جاری یا اوایل سال 2024 را مطرح کرده است.

به گزارش تکناک، گورمن بر اساس گزارش برنامه‌نویسان از برنامه‌های اجرا شده بر روی نمونه اولیه مکM3، به برخی جزئیات آن اشاره کرده است. منبع او که پیش از این پیش‌بینی درستی از تنظیمات قبلی تراشه سیلیکون اپل ارائه کرده بود، وجود  12 هسته CPU، 18 هسته GPU و 36 گیگابایت رم در تراشهM3 پرو را تایید کرده است.

در صورت تثبیت این پیکربندی برای تراشه جدید در دست آزمایش، در نتیجه تراشهM3 پرو با 2 هسته CPU و 2 هسته GPU بیشتر و حداکثر RAM کمی بیشتر (32 گیگابایت در نسخه پیشین) در مقایسه با تراشه M2 پرو خواهیم بود. همچنین می‌توان انتظار افزایش مشابهی در تراشه های پایه M2، مکس و اولترا را داشت.

تراشه M2  پرو فعلی از شش هسته مربوط به عملکرد و چهار هسته مربوط به کارایی تشکیل شده است. طبق گزارش‌ها، تراشهM3  پرو شامل شش هسته مربوط به عملکرد و شش هسته مربوط به کارایی، در مجموع 12 هسته خواهد بود. به نظر می‌رسد تعداد هسته مربوط به عملکرد آن ثابت خواهد ماند.

خط تولید تراشهM3 با استفاده از پردازشگر 3 نانومتری ساخته خواهد شد و علاوه بر تراکم بیشتر هسته‌ها، چگالی ساخت نیز بهبود خواهد یافت. معمولاً این مسأله به معنی افزایش عملکرد هر هسته نیز می‌باشد. در نتیجه احتمالا شش هستهM3 سریعتر از همتایان M2 خود خواهند بود، بنابراین با وجود تعداد هسته مربوط به عملکرد یکسان، M3 سرعت بهتری خواهد داشت.

در  رویداد WWDC در ماه ژوئن، انتظار می رود اپل یک مک‌بوک ایر 15 اینچی با تراشه M2 عرضه کند. بنابراین اولین مک‌های M3 تا پاییز یا اوایل سال 2024 تولید نخواهند شد. به گفته گورمن اپل در حال کار بر روی نسخه‌های M3 مک‌بوک پرو، مک‌بوک ایر و آی‌مک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.