عرضه به‌روزرسانی پایدار اندروید 13 برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ

اندروید 13 سامسونگ

سری گوشی‌های گلکسی S22 سامسونگ رسما دریافت به‌روزرسانی پایدار اندروید 13 و رابط کاربری One UI 5.0 را آغاز کرده‌اند و به میلیون‌ها دارنده S22، S22+ و S22 اولترا ویژگی‌های جدید بسیار خوبی برای بهبود تجربه کاربری آنها ارائه می‌دهد.

به گزارش تکناک، سامسونگ یک برنامه بتای One UI 5.0 را برای مجموعه گلکسی S22 به مدت دو ماه یا بیشتر اجرا کرد تا بازخورد کاربران را به دست آورد و نرم افزار جدید را قبل از عرضه جهانی آزمایش کند.

در حال حاضر این شرکت مشغول آزمایش One UI 5.0 بسیاری دیگر از پرچمداران گلکسی، از جمله تمام گوشی های تاشوی آن از زمان عرضه از جمله گلکسی Z Flip و گلکسی Z Fold 2 است.

انتظار می رود سامسونگ تمام پرچمداران 2021 و 2022 خود (و حداقل یک گوشی میان رده) را تا قبل از پایان سال به اندروید 13 به روز کند. به منظور پیگیری دستگاه‌های قابل به‌روزرسانی پایدار به One UI 5.0، فهرست گردآوری شده آن در زیر آمده است.

دستگاه‌های گلکسی با نسخه به روز رسمی اندروید 13 و One UI 5.0

  • سری گلکسی S22
  • سری گلکسی S21
  • سری گلکسی S20
  • گلکسی Note 20 و Note 20 اولترا
  • گلکسی A53 5G
  • گلکسی A33 5G
  • گلکسی Z FLIP 4
  • گلکسی Z FOLD 4
  • گلکسی A73 5G

زمانی که دستگاه‌های گلکسی شروع به دریافت به‌روزرسانی پایدار اندروید ۱۳ و One UI 5.0 کنند (نسخه نهایی، نه نسخه‌های بتا که در دسترس در برخی کشورها)، این فهرست به‌روزرسانی خواهد شد.

طبق معمول، در دسترس بودن به‌روزرسانی بسته به کشور متفاوت است و حتی اگر دستگاه شما در لیست بالا قرار دارد، ممکن است تا زمان در دسترس قرار گرفتن آن کمی زمان ببرد.

هنگامی که اندروید ۱۳ و One UI 5.0 برای تلفن هوشمند یا تبلت شما در دسترس باشد، می توانید آن را از قسمت Settings » Software update دانلود کنید. مسیر جایگزین آن دانلود سیستم عامل از بایگانی SamMobile و فلش دستی دستگاه خود است. با این حال، اگر در فلش دستی مهارت چندانی ندارید، بهتر است منتظر بمانید تا به‌روزرسانی به‌طور خودکار در دسترس قرار گیرد.

نکته دیگر این است که قبل از نصب اندروید 13 حتماً از همه داده‌های مهم نسخه پشتیبان تهیه کنید. اگرچه احتمال بروز اشتباه هنگام به‌روزرسانی بسیار کم است، همیشه بهتر است چیزی برای بازگشت به آن داشته باشید. می‌توانید با استفاده از Samsung Smart Switch در رایانه شخصی یا درایو USB خارجی متصل به دستگاه، از داده‌های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید، تا مشکلی پیش نیاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.