عرضه نرم‌افزارهای Final Cut Pro و Logic Pro برای آیپد

اپل به تازگی اعلام کرد که نرم‌افزارهای Final Cut Pro و Logic Pro بالاخره برای آیپد عرضه خواهند شد.

به گزارش تکناک، برنامه Final Cut Pro، نرم‌افزار حرفه‌ای ویرایش ویدئویی اپل بود که تا به حال فقط برای Mac در دسترس بوده است و همین موضوع برای Logic Pro، نرم‌افزار حرفه‌ای ویرایش صدا، صادق است. هر دوی این نرم‌افزارها در این ماه برای iPad منتشر خواهند شد.

اپل می‌گوید که هر دو Final Cut و Logic برای iPad با اولویت رابط کاربری لمسی طراحی شده‌اند که iPad را به استودیوی سیار حرفه ای تبدیل می‌کند:

باب بورچرز، معاون بازاریابی محصولات جهانی اپل گفت، ما بسیار هیجان زده‌ایم که Final Cut Pro و Logic Pro را برای iPad معرفی کنیم و به سازندگان این امکان را می‌دهیم تا خلاقیت خود را با روش‌های جدید و در مکان‌های مختلفی به نمایش بگذارند. با یک مجموعه قدرتمند از ابزارهای بصری، ساخته شده برای حمل، عملکرد و رابط کاربری لمسی برای iPad، Final Cut Pro و Logic Pro استودیوی سیار حرفه ای را در اختیار کاربر قرار می دهند.

سال‌هاست که اپل تنها نسخه‌های iPad از iMovie و GarageBand را فراهم می‌کند، اما این ابزارها با نسخه‌های حرفه‌ای برای Mac سازگار نیستند. به جای آن، اپل بر روی توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای شخص ثالث تکیه می‌کرد تا نیازهای خاص کاربران iPad را در ویرایش ویدئو و صدا برآورده کنند.

تاریخ عرضه

از 23 مهر، Final Cut Pro و Logic Pro برای اولین بار در نسخه iPad قابل دسترس خواهند بود. در حالی که Final Cut Pro و Logic Pro برای Mac بصورت یکبار قابل خرید هستند، هر دو نرم‌افزار برای نسخه iPad خود از قیمت اشتراک استفاده خواهند کرد.

Final Cut Pro برای iPad از ویژگی لمس چندگانه، قلم Apple Pencil و دیگر ویژگی‌های iPad بهره می‌برد:

Final Cut Pro برای iPad یک رابط کاربری لمسی و ابزارهای بصری جدید به همراه دارد که به تولیدکنندگان محتوای ویدئویی امکان ایجاد گردش کارهای جدید را می‌دهد. چرخ Jog جدید فرایند ویرایش را آسان‌تر از همیشه می‌کند و به کاربران این امکان را می‌دهد که با محتوای ویدئویی به شیوه های کاملاً جدیدی تعامل داشته باشند. آن‌ها می‌توانند در Timeline Magnet حرکت کنند و کلیپ‌ها را جابه‌جا کنند، و ویرایش‌های سریع با دقت فریم را تنها با ضربه یک انگشت انجام دهند و با حرکات چند لمسی فوری و شهودی ، خلاقیت خود را به اوج خود برسانند.

کاربران می‌توانند با استفاده از قلم Apple Pencil و Live Drawing، مستقیماً روی محتوای ویدئویی نقاشی و نوشته بنویسند. در iPad Pro با پردازنده M2، استفاده از قلم Apple Pencil hover امکان پیش نمایش سریع فیلم‌ها را بدون لمس صفحه‌نمایش به کاربران می دهد. همچنین ، با اضافه کردن یک Magic Keyboard یا Smart Keyboard Folio به iPad خود ، می توانند با استفاده از فرمان‌های کلیدی ، جریان کاری خود را تسریع کنند. تولیدکنندگان می‌توانند ویدئوهای HDR خیره کننده را مشاهده و با بهره‌گیری از صفحه نمایش Liquid Retina XDR در iPad Pro 12.9 اینچی ویرایش کنند . همچنین با استفاده از حالت مرجع ، درجه رنگ را با دقت بالا اعمال کنند.

Logic Pro برای iPad، قدرت Logic Pro را با قابلیت حمل و نقل iPad ترکیب می‌کند تا یک برنامه ساخت موزیک حرفه ای همه کاره را به دست آورد. با وجود قابلیت چند لمسی، خالقان موسیقی می‌توانند سازهای نرم‌افزاری را اجرا و به طور طبیعی با کنترل‌ها تعامل کنند، همچنین با استفاده از pinch-to-zoom و اسکرول با انگشت، در پروژه‌های پیچیده مانند پروژه های بزرگتر، مدیریت کنند. پلاگین Tiles امکان کنترل ساده و سریع بر روی صداها را برای تولیدکنندگان فراهم می‌کند.

کاربران می‌توانند با میکروفن داخلی iPad، صداهایی مثل صدای گوینده یا ساز را ضبط کنند و با پنج میکروفن با کیفیت استودیویی در iPad Pro، کاربران می توانند تقریباً هر فضایی را به یک استودیوی ضبط تبدیل کنند. خالقان همچنین می‌توانند ویرایش‌های دقیق و چندرسانه‌ای را با قلم Apple Pencil انجام داده و با اتصال Smart Keyboard Folio یا Magic Keyboard، از فرمان‌های کلیدی استفاده کنند که فرایند ساخت را سریع‌تر می‌کند.

کاربران iPad می‌توانند هر یک از برنامه‌های Final Cut Pro و Logic Pro را با هزینه ۴.۹۹ دلار در ماه یا ۴۹.۹۹ دلار در سال فعال کنند. اپل همچنین یک دوره آزمایشی یک ماهه برای هر برنامه ارائه می دهد. برای مقایسه، Final Cut Pro برای Mac با قیمت ۲۹۹٫۹۹ دلار یکبار خرید است و هزینه Logic Pro  ۱۹۹٫۹۹ دلار است.

هر دو برنامه برای سازگاری به نسخه های اخیر سخت افزار iPad نیاز دارند. Final Cut Pro نیاز به چیپ Apple M1 یا بالاتر دارد و Logic Pro نیاز به چیپ A12 Bionic یا بالاتر دارد. این دو برنامه از تاریخ ۲۳ می در دسترس قرار خواهند گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.