عرضه چراغ خاموش آداپتور ذخیره‌سازی ایسوس

ایسوس به طور پنهانی یک آداپتور ذخیره‌سازی با عملکرد بالا را راه‌اندازی کرده است. یکی از کاربران X کشف کرده که اطلاعات محصول کارت Asus Hyper M.2 x16 Gen5 منتشر شده است.

به گزارش تکناک، این یک به‌روزرسانی قابل توجه برای کارت Hyper M.2 x16 Gen 4 است که پهنای باند ممکنه را تا دو برابر افزایش می‌دهد و در نتیجه اگر پلتفرم شما قادر به اجرای آن باشد تا ۵۱۲ گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می‌کند.

توضیحات محصول نشان می‌دهد که کارت Asus Hyper M.2 x16 Gen5 به شما امکان می‌دهد تا چهار واحد اس‌اس‌دی NVMe M.2  را نصب کنید. کاربران می‌توانند دستگاه‌های ذخیره‌سازی را با هم ترکیب کنند.

مشخصات رسمی ایسوس نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند درایوهای PCIe 5.0/4.0 M.2 را ترکیب کنند و دستگاه‌های M.2 با سایز ۲۲۴۲، ۲۲۶۰، ۲۲۸۰ و ۲۲۱۱۰ را در هر یک از چهار شیار با مکانیزم Q-Latch برای نصب و خارج کردن آسان قرار دهند.

با درایوهای جدیدتر و سریعتر، ممکن است نگرانی درباره توان مصرفی و خنک‌کنندگی وجود داشته باشد. اما ایسوس یک کانکتور تغذیه اضافی 6 پین PCIe را به این کارت اضافه کرده است و ادعا می‌کند که راه‌حل تغذیه دوفازی بر روی برد تا ۱۴ وات برای هر درایو ارائه می‌دهد که بیشتر از حد نیاز است.

با همراه پوشش کارت، شما می‌توانید چهار شیار M.2 و یک فن سرمایشی را ببینید. این به شکل فن کارت گرافیک با روش دمیدن باد عمل می‌کند و هوای خنک را از سر فن کارت وارد می‌کند و آن را روی شیارهای کارت M.2 می‌اندازد تا از طریق سوراخ‌های براکت خارج شود. ایسوس می‌گوید که این ترکیب به همراه پد حرارتی M.2 بالا و پایین کف کارت برای کاهش فشار ناشی از دما در طول انتقال داده‌های سنگین و سرعت پایدار کافی است.

فن می‌تواند از پارامترهای کنترلی گسترده که توسط نرم‌افزار Asus Fan Xpert 4 ارائه شده است، بهره‌برداری کند. همچنین می‌توانید فن را از طریق دکمه کوچکی در ناحیه I/O پشتی کارت روشن یا خاموش کنید.

درباره عملکرد Asus Hyper M.2 x16 Gen5، پهنای باند  ۵۱۲ گیگابیت بر ثانیه در اصل از چهار درایو سریع PCIe 5.0 M.2 NVMe که در حالت RAID 0 (تجمیع خطی) کار می‌کنند، بدست می‌آید. نمودار بالا نشان می‌دهد که با استفاده از این کارت ذخیره‌سازی PCIe جدید، ممکن است عملکرد قابل توجهی ، تا ۱۲۸ گیگابیت بر ثانیه در هر شیار بدست بیاید.

قبل از خرید یکی از کارت‌های Asus Hyper M.2 x16 Gen5 (یا Gen4)، چندین نکته وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. ایسوس یک سری سوالات متداول (FAQ) منتشر کرده است که قابلیت‌های مادربردهای AMD و Intel پشتیبانی شده در مورد درایوهای M.2 موجود در کارت‌های اضافی را توضیح می‌دهد. در این سوالات متداول آمده است که “حداکثر پشتیبانی از درایوهای M.2 بسته به پردازنده‌های مختلف متفاوت خواهد بود.” مادربرد شما باید از بیفورکیشن PCIe پشتیبانی کند.

جدول سازگاری موجود در سوالات متداول نیز نشان می‌دهد، به عنوان مثال، سیستم‌هایی که از پردازنده‌های خانواده Intel Core و جدیدترین مادربردها و کارت‌های گرافیک استفاده می‌کنند، تنها می‌توانند همزمان از دو شیار از چهار شیار ذخیره‌سازی M.2 استفاده کنند (زیرا حداکثر ۱۶ خط پردازنده PCIe 5.0 در دسترس است) و از توانایی کامل درایوهای نصب شده بهره‌مند شوند.

در مقابل، کاربران AMD Ryzen با پلتفرم‌های جدید می‌توانند از تمام چهار شیار استفاده کنند (حداکثر ۲۸ خط پردازنده PCIe 5.0). ایسوس همچنین توصیه می‌کند تمام کاربران مادربرد خود را به آخرین BIOS ارتقا دهند.

ایسوس تأیید کرده است که قیمت کارت Asus Hyper M.2 x16 Gen5  ۷۹.۹۹ دلار است و دسترسی به آن حداکثر تا ۱۴ روز آینده فراهم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.