عرضه چیپست Snapdragon 8cx Gen 4 در نسخه های مختلف

همانطور که از اعلان‌های قبلی کوالکام مشخص شده، Snapdragon 8cx Gen 4 برای دستگاه‌های ویندوز طراحی خواهد شد.

به گزارش تکناک، در واقع این چیپست کوالکام برای پاسخ به SoCهای سری M شرکت اپل است. نشانه‌های اولیه، طراحی 12 هسته‌ای برای این چیپست را نشان می‌داد. اما سند داخلی از کوالکام اشاره به نسخه‌های مختلف با پیکربندی‌های متفاوت دارد.

بر اساس سند داخلی، چیپست‌های Hamoa شامل شش نسخه مختلف به نام‌های SC8380، SC8380XP، SC8350، SC8350X، SC8370 و SC8370XP هستند.

از بین این شش نسخه، دو چیپست اول Snapdragon Hamoa، نسخه‌های 12 هسته‌ای شناخته شده هستند. این نسخه‌های 8cx Gen 4 به ترتیب، چهار هسته کارآمد و هشت هسته با عملکرد بالا دارند.

لازم به ذکر است که SC8370 شش هسته با عملکرد بالا دارد، در حالی که SC8350 دارای چهار هسته با عملکرد بالا است. البته، تمامی نسخه‌ها دارای تعداد یکسانی از هسته‌های کارآمد هستند. این بدان معناست که SC8370 و SC8350 به ترتیب ده و هشت هسته دارند.

کوالکام همچنین قصد دارد که هر یک از چیپست‌ها را به طور متفاوتی کلاک‌ کند. این نشان می‌دهد که احتمال انتشار نسخه‌های معمولی Snapdragon 8cx Gen 4 و 8cx Gen 4 Plus وجود دارد. با این حال، گفته می‌شود همه شش مدل قطعاً نام 8cx  را نخواهند داشت. سند داخلی نشان می‌دهد که دو نسخه 12 هسته‌ای با این نام عرضه خواهند شد.

نسخه‌های باقی‌مانده احتمالاً با شماره مدل‌های Snapdragon 8c و 7c رونمایی خواهند شد. به عبارت دیگر، نسخه‌های دیگر این چیپست در سری‌های پایین‌تر قرار خواهند گرفت. در این نقطه، مشخص نیست که آیا کوالکام قصد دارد که Snapdragon 8cx Gen 4 و دیگر چیپست‌های Hamoa را منتشر کند یا خیر.

اما بر اساس آخرین اعلان کوالکام، چیپست‌های جدید Hamoa باید در ماه اکتبر امسال عرضه شوند. این رویداد همان رویدادی است که در آن Snapdragon 8 Gen 3 رونمایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.