عرضه گلکسی S24 با قابلیت اتصال ماهواره ای

به‌روزرسانی اندروید 14 بسیاری از ویژگی‌های جدید از جمله مقیاس‌بندی بهتر فونت، عمر باتری بهبود یافته، پیش‌بینی‌ حرکات دست و حفظ حریم خصوصی بهتر برای تصاویر و ویدیوها به ارمغان می‌آورد.

به گزارش تکناک، این نسخه همچنین پشتیبانی بومی از اتصال ماهواره‌ای برای تماس‌های اضطراری را به همراه دارد و این ویژگی احتمالا ابتدا برای گوشی‌های گوگل و سامسونگ ارائه می‌شود.

گوگل با افتخار در رویداد Google I/O 2023 در اوایل سال جاری، افزودن پشتیبانی از اتصال ماهواره ای در اندروید 14 را اعلام کرد. اکنون Team Pixel FC از طریق حساب توییتر خود دسترسی به اتصال ماهواره‌ای در گوشی های گوگل و سامسونگ را اعلام کرده است. Team Pixel FC یک حساب رسمی باشگاه هواداران برای دستگاه‌های Pixel است و کانال ارتباط مستقیم گوگل نیست. با این حال، همیشه به موارد آینده اشاره دارد.

اتصال دو طرفه ماهواره ای به کاربران امکان ارسال پیامک حتی در منطقه ای بدون اینترنت همراه را می‌دهد. پیام از طریق یک ماهواره به شبکه تلفن همراه کاربر و سپس به مخاطب مورد نظر ارسال می‌شود. این ویژگی در صورت حضور کاربر در فضای باز با دید واضح از آسمان و یک تلفن با پشتیبانی سخت افزاری بومی از اتصال دو طرفه ماهواره ای کار خواهد کرد. تراشه Snapdragon 8  نسل ۲ از این ویژگی پشتیبانی می کند، اما به سخت افزار اضافی نیز نیاز دارد و این ویژگی در نیمه دوم سال جاری به طور کامل آماده خواهد شد.

سال گذشته شایعاتی مبنی بر عرضه گلکسی S23 به عنوان اولین گوشی هوشمند سامسونگ دارای اتصال ماهواره ای بومی برای برقراری تماس‌های اضطراری وجود داشت. با این حال، ارائه این قابلیت میسر نشد و سامسونگ عدم ارائه این ویژگی به دلیل عدم آمادگی این فناوری برای زمان عرضه را اعلام کرد. چند ماه بعد، این شرکت فناوری اتصال ماهواره ای دو طرفه خود برای تلفن های هوشمند را فاش کرد. انتظار می‌رود قابلیت اتصال ماهواره ای در سری گلکسی S24 مقرر برای عرضه در اوایل سال 2024، در دسترس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.