عرضه گوشی Vivo X100 Pro با دوربین منحصربه فرد

سری گوشی‌های Vivo X به طور سنتی به عنوان گوشی‌های هوشمند متمرکز شده بر دوربین شناخته می‌شوند. حالا ویوو برای دستاورد بعدی خود یعنی سری Vivo X100 آماده می‌شود.

به گزارش تکناک، گوشی Vivo X100 Pro بر اساس اطلاعات اولیه، بهترین دستگاه این برند در زمینه دوربین تاکنون خواهد بود. ویوو قصد دارد قابلیت‌های دوربین را در این گوشی افزایش دهد و در حال حاضر جزئیات اولیه درباره تنظیمات دوربین موجود در این پرچمدار جدید را دریافت می‌کنیم.

ویژگی های دوربین VIVO X100 اشاره شده است

گوشی vivo X100 Pro دارای یک لنز پریسکوپ ۱۰۰ میلی‌متری با دیافراگم f/2.5 ویژه عکاسی در شرایط کم نور خواهد بود. این ماژول همچنین دارای حسگر OmniVision OV64B با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل و سایز ۱/۲ اینچ است که دارای پیکسل‌های اصلی به اندازه ۰.۷ میکرومتر و قابلیت 4-in-1 binning و بریدگی دیجیتال ۲ برابر است.

علاوه بر این، ویوو همچنان همکاری خود را با Zeiss برای تنظیم دوربین حفظ می‌کند. این دستگاه از لنزهای Vario-Apo-Sonnar استفاده خواهد کرد که یک فناوری جالب است و قابلیت‌های این گوشی را بهبود می‌بخشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، توضیحات را بررسی کنید.

درک لنزهای VARIO-APO-SONNAR در VIVO X100

“Vario-Apo-Sonnar” به نوعی از استاندارد لنز دوربین اشاره دارد که توسط سازنده مشهور آلمانی اپتیک، Carl Zeiss طراحی شده است. این طراحی لنز دارای چندین ویژگی نوری است تا کیفیت تصویر استثنایی و تطبیق پذیری را برای عکاسان و فیلمبرداران ارائه دهد. بیایید اصطلاح و اجزای آن را تجزیه کنیم:

Vario: اصطلاح “vario” به تغییرپذیری یا تغییر اشاره دارد. در زمینه لنزهای دوربین، “vario” نشان می‌دهد که لنز دارای فاصله کانونی متغیر یا قابلیت زوم است. این امکان را به کاربر می‌دهد تا با بزرگنمایی و کوچک‌نمایی، میدان دید را تنظیم کند بدون این که خود لنز را تغییر دهد.

Apo: “Apo” کوتاه شده واژه “apochromatic” است که قبلاً درباره آن صحبت کردیم. لنزهای apochromatic طراحی شده‌اند تا با ترکیب چندین طول موج نور، ابهام رنگی را به حداقل برسانند و این نورها را به یک نقطه کانونی مشترک هدایت کنند. این باعث تولید تصاویر با وضوح بالا و کیفیت بهتر با کاهش رنگ‌های حاشیه‌ای می‌شود.

: “Sonnar که نوع خاصی از طراحی لنز توسط Carl Zeiss است. طراحی Sonnar به دلیل عملکرد اپتیکی برتر، اندازه کوچک و دیافراگم حداکثر گاهی اوقات گسترده، شناخته شده است. این طراحی در لنزهای مختلف  Zeissدر طول‌های کانونی مختلف استفاده شده است.

با ترکیب این اجزا، “Vario-Apo-Sonnar” که به یک لنز اشاره دارد که هم قابلیت تغییر فاصله کانونی (قابلیت زوم) و هم اصلاح apochromatic را ارائه می‌دهد، در حالی که از اصول طراحی لنز Sonnar پیروی می‌کند.

علاوه بر دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی، Vivo X100 Pro یک سنسور 53 مگاپیکسلی f 1/1.43 اینچی را نیز به همراه خواهد داشت.

سایر جزئیات در مورد سری VIVO X100

سری گوشی‌های Vivo X100 شامل سه مدل کلی خواهد بود. به طور خاص، ما انتظار داریم Vivo X100، X10 Pro و Vivo X100 Pro+ عرضه شوند. گوشی جهانی Vivo X100 از چیپست MediaTek Dimensity 9300 استفاده خواهد کرد که برای رقابت با Snapdragon 8 Gen 3 توسعه داده شده است. مدل Pro+ از Snapdragon 8 Gen 3 استفاده خواهد کرد و همچنین از تراشه V3 ISP شرکت Vivo برای وظایف پردازش تصویر استفاده می‌کند. مدل Pro+ همچنین دارای یک دوربین تله با رزولوشن 200 مگاپیکسل و یک دوربین 50 مگاپیکسل IMX 989 با سایز 1 اینچی است که قابلیت‌های بسیار قابل توجهی را به این گوشی می‌آورد.

IQOO 12 SERIES برای به اشتراک گذاشتن مشخصات مشابه

جالب است بدانید که زیرمجموعه Vivo به نام iQOO هم از این فناوری بهره خواهد برد. شرکت فرعی Vivo در حال کار بر روی یک دوربین تله مشابه X100 Pro است. این حسگر همچنین در iQOO 12 Pro استفاده خواهد شد که از حسگر OV64B در دوربین پریسکوپ 5 برابری خود استفاده خواهد کرد. همچنین این گوشی همراه با حسگر جدید 50 مگاپیکسلی OV50H عرضه خواهد شد. iQOO 12 عادی همان حسگر اصلی را خواهد داشت، اما حسگر پریسکوپ را از بین می‌برد.

سری VIVO X100 چه زمانی وارد بازار می شود؟

سری Vivo X100 تا پایان سال 2023 و اندکی پس از عرضه Snapdragon 8 Gen 3 و Dimensity 9300 عرضه خواهد شد. این دستگاه ها ابتدا وارد بازار چین می شوند و تا سه ماهه اول سال 2024 در سطح جهانی در دسترس خواهند بود. با توجه به مشخصات و تمرکز روی دوربین، احتمالاً شاهد ظهور بهترین گوشی‌های هوشمند سری X Vivo هستیم.

1 دیدگاه برای “عرضه گوشی Vivo X100 Pro با دوربین منحصربه فرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.