این علائم می‌گویند شما مشکل قلبی دارید

علائم حمله قلبی

امروزه به لطف آموزش های فراوان در مورد تغذیه سالم و پیشرفت در درمان، نسبت به گذشته افراد کمتری بر اثر بیماری قلبی جان خود را از دست می دهند.

به گزارش تکناک، اگرچه علائم حمله قلبی می تواند اولین نشانه این عارضه باشد (و به خاطر داشته باشید که زنان علائم متفاوتی نسبت به مردان دارند)، اما گاهی اوقات بدن، سرنخ های ظریف تری در رابطه با این مسئله ارائه می دهد.

در اینجا فهرستی از علائمی که ممکن است منجر به بیماری های قلبی شوند را بررسی می کنیم.

  • خستگی مفرط:

خستگی فقط ناشی از “کم خوابی” نیست. این احساس، احساس خستگی مفرط است. به احساس خود در هنگام ابتلا به آنفولانزا فکر کنید و تصور کنید که آن خستگی طاقت فرسا هرگز از بین نرود.

دکتر سوزان استاینبام، مدیر سلامت قلب زنان در موسسه قلب و عروق در بیمارستان لنوکس هیل در شهر نیویورک گفت: بسیاری از زنان با این تصور که خستگی های مفرط روزانه مسئله خاصی نیست و مدتی که بگذرد، احساس بهتری خواهند داشت، این موضوع را نادیده می گیرند. اما در واقع این خستگی می تواند نشانه ای از مشکل در قلب شما باشد. در این زمان قلب در حال تقلا و فشار برای رساندن اکسیژن به بدن شماست.

digikala

بسیاری از مردم به دلایل زیادی احساس خستگی می کنند.اگر فقط احساس خستگی می کنید، می توانید با پزشک خود صحبت کنید اما صرفا داشتن خستگی مفرط نشانه ی مشکل قلبی نیست.

  • تورم پا

ورم پا می تواند به دلایل مختلفی مانند بارداری، رگ های واریسی (رگ های متورم که در زیر پوست دیده می شود) یا عدم حرکت (مثلاً هنگام مسافرت) رخ دهد. تورم همچنین می تواند نشانه نوعی از نارسایی قلبی باشد که در آن قلب خون را به طور ناکارآمد پمپاژ می کند.

دکتر مایکل میلر، استاد پزشکی قلب و عروق در دانشکده پزشکی دانشگاه مریلند، گفت: زمانی که دریچه قلب به طور طبیعی بسته نمی شود، تورم ایجاد می شود.البته برخی از داروهای فشار خون و دیابت نیز می توانند باعث تورم شوند.

دکتر میلر افزود: تورم پا مربوط به قلب، معمولا با علائم دیگری همراه است که شامل تنگی نفس و یا خستگی می شود. اگر اخیراً دچار تورم پا شده اید، برای تعیین علت و بهترین روش درمان آن به پزشک مراجعه کنید.

  • هنگام راه رفتن درد شدیدی دارید

اگر شما هم هنگام بالا رفتن از پله، راه رفتن، عضلات لگن و ساق پا شما دچار گرفتگی می‌شوند، اما وقتی استراحت می‌کنید احساس بهتری پیدا می‌کنید،این موضوع را نادیده نگیرید. این درد می‌تواند به دلیل سن یا ورزش نکردن باشد، اما همچنین می‌تواند نشانه‌ای از بیماری شریان‌های محیطی باشد که به نام PAD نیز شناخته می‌شود.

به گزارش MedlinePlus، PAD تجمع چربی در شریان های پا است که با خطر بیشتر بیماری قلبی مرتبط است. دکتر میلر گفت: اگر PAD دارید، 50 درصد احتمال دارد که یکی از شریان‌های قلب شما نیز انسداد داشته باشد. خبر خوب این است که PAD (و بیماری قلبی در این مورد) یک بیماری قابل درمان است.

  • دچار سرگیجه یا سبکی سر می شوید

ممکن است تا به حال در باشگاه در هنگام قدم زدن روی تردمیل، دویدن، دوچرخه سواری و غیره، احساس سرگیجه یا سبکی سر کرده باشید. سرگیجه یکی از آن علائمی است که می تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

سرگیجه گاهی اوقات، به دلیل کم آبی بدن یا به این دلیل رخ می دهد که شما “خیلی سریع بعد از خواب بیدار از جای خود بلند شدید”، اما اگر سرگیجه به طور منظم اتفاق بی افتد ، شما حتما باید با پزشک خود صحبت کنید. عوارض جانبی داروها، مشکلات گوش داخلی، کم خونی یا به طور معمول، مشکلات قلبی ممکن است عواملی باشند که در بروز سرگیجه تاثیر دارند. دکتر میلر گفت: سبکی سر می تواند ناشی از انسداد شریان هایی باشد که فشار خون را کاهش می دهند یا دریچه های خرابی که نمی توانند فشار خون را حفظ کنند.

  • حتی با وجود لاغر بودن بازهم نفستان می گیرد

ممکن است شما علی رغم اینکه سه بار در هفته دوچرخه سواری میکنید، اما بازهم وقتی از پله بالا می روید نفستان می گیرد. این مسئله می تواند آسم، کم خونی، عفونت یا حتی مشکل در دریچه های قلب یا توانایی آن در پمپاژ خون باشد.

دکتر میلر گفت: تجمع مایع در سمت چپ قلب می تواند منجر به خس خسی در سینه شود که این مسئله آسم را شبیه سازی می کند. هنگامی که دریچه ثابت شد، دیگر مایع در ریه ها جمع نمی شود و بیمار راحت تر نفس

می کشد.

از آنجایی که ورزش می تواند قلب را تقویت کند، شما باید بررسی کنید تا ببینید این مشکل را نداشته باشید تا این مسئله در توانایی شما برای انجام یک تمرین خوب اختلالی ایجاد نکند.

  • افسرده هستید

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، افسردگی 5 درصد از جمعیت بزرگسال در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد. افسردگی احتمالاً نشانه این نیست که شما مشکل قلبی دارید. اما سلامت ذهنی با سلامت جسمانی مرتبط است.

مطالعات نشان داده است که افرادی که افسرده هستند بیشتر در معرض خطر حمله قلبی هستند. مطالعه ای در ژوئن 2021 در مجله Family Practice منتشر شد، اشاره کرد که بیماری قلبی عروقی (CVD) و افسردگی می توانند از عوامل خطرناک برای یکدیگر باشند.

بر اساس این مطالعه، پزشکان ممکن است متوجه بیماران مبتلا به اختلالات سلامت روان، از جمله افسردگی یا اضطراب، ابتلا به CVD در سنین پایین تر یا داشتن یک دوره بالینی چالش برانگیز شوند.

  • میگرن دارید

گاهی اوقات، سردرد فقط یک سردرد است. اما میگرن های منظم نشان می دهد که ممکن است نشان دهد مشکی در قلب شما وجود دارد.

در بررسی مجله انجمن قلب آمریکا در نوامبر 2019، محققان ارتباطی بین بیماری های قلبی عروقی و میگرن پیدا کردند یکی از سه فرد مبتلا به میگرن تحت تاثیر علامتی به نام “هاله” می شوند که عارضه ای است که در آن سردردهای مکرر همراه با سایر اختلالات حسی مانند نور، نقاط کور و گزگز رخ می دهد و یکی از نشانه های مشکلات قلبی است.

دو سوم موارد میگرن در زنان در جوان‌ترا رخ می‌دهد، که این موضوع انجمن قلب آمریکا را ملزم کرد که این عامل را “عاملی نادرست” برای بیماری CVD بنامد.

  • وقتی دراز می کشید می توانید صدای ضربان قلب خود را بشنوید

دکتر میلر می گوید: بعضی از بیماران می توانند صدای دریچه قلب خود را هنگام شب یعنی زمانی که می خواهند به خواب بروند، بشنوند. در حالی که برخی از بیماران خود را با این صدا تطبیق می دهند و اغلب فقط وضعیت خواب خود را تغییر می دهند تا صدا را نشنوند، این بدان معنا نیست که شما باید این مسئله را نادیده بگیرید.

اگر با صدای ضربان قلبتان به خواب می روید، به پزشک خود اطلاع دهید. تپش قلب همچنین می تواند نشانه ای از فشار خون پایین، قند خون پایین، کم خونی، کم آبی بدن و علل دیگر باشد.

  • اضطراب، تعریق و حالت تهوع

اضطراب، تعریق و حالت تهوع از علائم رایج حمله عصبی هستند. اما آنها می توانند علائم اولیه حمله قلبی نیز باشند.

اگر این علائم حمله قلبی با تنگی نفس، خستگی مفرط، درد، احساس سنگینی ، یا درد در قفسه سینه (که ممکن است به پشت، شانه، بازو، گردن یا گلو منعکس شود) همراه شدند، فوراً به اورژانس مراجعه کنید.

منتظر ماندن بیش از پنج دقیقه برای اقدام، می تواند شانس زنده ماندن شما را تغییر دهد. همچنین، به گفته انجمن قلب آمریکا، اگر با آمبولانس تماس بگیرید، کارکنان فوریت های پزشکی می توانند بلافاصله درمان شما را آغاز کنند.

هر زمان که هرکدام از این علائم نگران را داشتید و فکر کردید که این علائم مربوط به حمله قلبی (myocardial infarction : interruption of blood supply to a part of the heart) هستند،حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 

 

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.