فضاپیمای نجات سایوز به ایستگاه فضایی رسید

فضاپیمای بدون سرنشین نجات سایوز MS-23 Tپس از پرتاب از پایگاه بایکونور قزاقستان،  به سلامت در مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) قرار گرفت.

فضاپیمای بدون سرنشین نجات سایوز MS-23 Tپس از پرتاب در ساعت 7:24 بعد از ظهر به وقت محلی روز پنجشنبه 23 فوریه از پایگاه بایکونور قزاقستان،  به سلامت در مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) قرار گرفت.

به گزارش تکناک، اگرچه سایوز MS-23 در رسانه های فضاپیمایی “Rescue” نامیده می شود، ناسا از آن به عنوان ” replacement” یاد می کند. این سفینه جایگزین سفینه سایوز MS-22  خواهد شد که پیشتر به دلیل نشت مایع خنک کننده رادیاتور (مشکلی که برای بازگشت عادی خدمه غیرقابل اجرا تشخیص داده شد) قرار بود خدمه ایستگاه فضایی را به زمین بازگرداند.

پس از یک سفر دو روزه، فضاپیمای بدون خلبان به طور خودکار در ساعت 20:01 شنبه، 25 فوریه به درگاه  ماژول فضایی پویسک متصل می شود. پوشش ناسا از  قرار گیری و لنگراندازی این سفینه از ساعت 19:15 در تلویزیون ناسا، برنامه ناسا و وب سایت آژانس آغاز خواهد شد.

این سایوز جدید پس از نشت مایع خنک کننده رادیاتور در 14 دسامبر 2022 جایگزین فضاپیمای سایوز MS-22 خواهد شد. سایوز MS-22 فضانورد ناسا فرانک روبیو و فضانوردان، سرگئی پروکوپیف و دیمیتری پتلین را در سپتامبر گذشته به ایستگاه فضایی منتقل کرد. این سه خدمه با سایوز MS-23 جدید اواخر امسال به زمین بازخواهند گشت.

سایوز MS-22 آسیب دیده قرار است در اواخر ماه مارس از ایستگاه خارج شود و برای فرود بدون خدمه با چتر نجات در قزاقستان و تجزیه و تحلیل اطالاعات پس از پرواز به زمین بازگردد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.