اضافه شدن قابلیت جدید به موتور جستجوی گوگل

گوگل اعلام کرد در حال راه اندازی فید Perspectives خود برای نشان دادن نتایج انسانی در موتور جستجوی گوگل است.

به گزارش تکناک، این شرکت روز جمعه در توییتر ارائه دسترسی به ویژگی جستجوی جدید گوگل که دیدگاه‌های مختلف (در حالت ایده‌آل، انسانی) را در نتایج جستجو به شما نشان می‌دهد، را اعلام کرد. دیدگاه ها در تبی به نام “Perspectives” نشان داده می شوند.

گوگل در پست وبلاگی درباره این ویژگی نوشت: با انتخاب فیلتر امکان مشاهده انحصاری ویدیوها، تصاویر و پست‌های نوشتاری بلند و کوتاهی که افراد در تابلوهای بحث، سایت‌های پرسش و پاسخ و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته‌اند، وجود خواهد داشت.

بر اساس یک ویدیو در پست وبلاگ گوگل، نتایج شامل مواردی مانند ویدیوهای TikTok، ویدیوهای یوتیوب، وب‌سایت‌ها، توییت‌ها، نتایج Quora و پست‌های Reddit است. طبق توصیف دیوید پیرس، نتایج Perspectives، بیشتر شبیه پینترست است و مجموعه‌ای از نتایج معمولی گوگل را با یک شخصیت‌پردازی دقیق به نمایش می‌گذارد.

فید Perspectives، که ابتدا به‌عنوان فیدی برای نمایش نتایج خاص جستجو ارائه شد، اکنون به نظر می‌رسد در تلاش گوگل برای جلوگیری از انتقال تمامی کاربران به «reddit» در انتهای هر جستجو برای یافتن اطلاعات از کاربران واقعی ارائه می‌شود.

این ترفند در ابتدا به دلیل تعطیلی جوامع Reddit، و بسیاری از کانال‌های زیر مجموعه آن طی تغییرات API آنها کاربرد کمتری داشت. اکنون با راه‌اندازی دوباره آن با کلیک روی آنها از جستجو قابل مشاهده هستند.

با توجه به تضاد مداوم بین ناظران subreddit و Reddit، فراهم شدن فرصتی برای ورود گوگل به برخی از حوزه‌های فعالیت Reddit با فید Perspectives مشخص نیست. گوگل هنگام معرفی تب جدید Perspectives در طول Google I/O در ماه می گفت که این ویژگی در «هفته‌های آینده» عرضه خواهد شد. اکنون چندین هفته بعد است و هنوز تب Perspectives در هیچ یک از جستجوهای اخیر مشاهده نشده‌است، اما احتمالابه زودی رؤیت خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.