قابلیت‌های جدید Google Doc و Sheets

قابلیت های جدیدی

مجموعه برنامه های کاربردی Google Workspace شامل Docs، Sheets، Slides به طور مداوم ویژگی‌های جدیدی برای افزایش بهره‌وری دریافت می‌کنند و اخیرا نیز قابلیت های جدیدی برای آنها عرضه شده است

به گزارش تکناک، برای مثال، کاربران اخیرا 11 عملکرد جدید برای نرم افزارهای ریاضی مبتنی بر فضای ابری و Google Docs، Sheets، Slides و Drawings و یک ویژگی‌ مفید با قابلیت کنترل بیشتر بر انتخاب رنگ دریافت کرده‌اند.

طبق اعلام این شرکت در پستی در وبلاگ به‌روزرسانی‌های Workspace خود در آخر هفته گذشته، چهار برنامه فوق‌الذکر یک جعبه پالت رنگ جدید دریافت می‌کنند. در تصاویر زیر این تغییرات مقایسه شده‌اند.

جعبه پالت رنگ فعلی (سمت چپ) ابتدایی‌تر است، در حالی که پالت اصلاح‌شده بزرگ‌تر است و شامل یک ابزار قطره چکان معمولی به‌علاوه جعبه‌های اختصاصی برای وارد کردن مقادیر RGBA جداگانه می‌شود. این ویژگی با زمان‌بندی در حال انتشار است و از ۱۵ فوریه وارد برنامه‌ها می‌شود.

گوگل همچنین یک به‌روزرسانی برای Classroom، با امکان پاسخ مستقیم معلمان و دانش‌آموزان به موضوعات نظرات ارسال شده از طریق اعلان ایمیل را اعلام کرده‌است. این ویژگی تنها مشکل ورود به برنامه Classroom برای پاسخگویی را از بین می برد.

digikala

با وجود آغاز پیش‌تر عرضه این این ویژگی، به گفته گوگل ممکن است تا 20 فوریه برای دسترسی همه کاربران Classroom به آن زمان ببرد. این عملکرد پاسخ درون خطی جدید برای دارندگان حساب شخصی گوگل و همچنین مشتریان Education Fundamentals، Education Plus، Education Standard و Learning Upgrade edition در دسترس خواهد بود.

اصلاح دیگر ایجاد‌شده در برنامه Google Workspace در این هفته، ارائه چهار مورد جدید در عملکردهای Sheet موجود شامل COUNTBLANK، ROWS، VLOOKUP، و XLOOKUP است. این موارد شاید برای کاربران معمولی Sheets جذاب نباشد، اما این گسترش به کاربران حرفه‌ای Sheets در تجزیه و تحلیل داده‌های BigQuery و مقایسه آنها کمک می‌کند. ویژگی‌های جدید برای همه کاربران Workspace و دارندگان حساب شخصی در دسترس است، اما مشتریان طرح‌های تجاری و پایه G Suite امکان دسترسی به آن را ندارند.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.