قابلیت شگفت‌انگیز و جدید Google Photos

اعضای Android Authority به تازگی مشاهده کرده اند که Google Photos برای گروه بندی عکس ها، قادر به تشخیص افراد حتی از پشت سر و  بدون دیدن چهره آنهاست.

به گزارش تکناک، Google Photos به چندین دلیل یک برنامه بسیار قدرتمند و سرویسی مفید شناخته می شود و شناسایی چهره ها برای گروه بندی عکس ها،  یکی از بهترین دلیل هاست. اما نکته جالب اینجاست که Google Photos به طرز عجیبی قادر به شناسایی افراد از پشت آنها شده است. این ویژگی بسیار مفید است، اما به همان اندازه هم گیج ‌کننده است.

ریتا الخوری، عضو Android Authority، دریافت که شناسایی همسرش حتی در شرایطی که صورت او قابل رویت نیست، توسط Google Photos انجام شده بود. بدون اینکه چهره‌اش قابل مشاهده باشد، Google Photos به گونه‌ای دقیق او را شناسایی و به صورت خودکار در برخی از عکس‌ها به عنوان موضوع تگ‌گذاری کرده بود؛ و این شناسایی حتی در عکس‌هایی که سال‌ها پیش آپلود شده بودند هم رخ می‌داد.

با این حال، به نظر نمی‌رسد که این ویژگی در همه موارد با دقت 100 درصد عمل کند؛ زیرا تگ ‌گذاری دستی همچنان موجود است. همچنین باید توجه داشت که در بسیاری از موارد، Photos چهره شناخته شده را به عنوان “قابل اضافه کردن” به نمایش می‌گذارد، به جای اینکه به صورت کامل به عکس‌ها اضافه شود. بنابراین این قابلیت در بسیاری از موارد، به ‌طور کامل ناموفق است.

الخوری ادامه می دهد: من با دو عکس از همسرم توانستم این موضوع را مشاهده کنم و به عملکرد برنامه پی ببرم. این عکس‌ها به نظر می‌رسد بر اساس متن و شرایط عکس‌های دیگر در همان محیط یا با لباس‌های مشابه که چهره او قابل رویت است، تگ گذاری شده‌اند. این عکس‌ها که چهره او را واضح نشان می‌دهند، در زمان نزدیکی به عکس‌های دیگری گرفته شده بودند.

هرچند که به نظر نمی‌رسد، این ویژگی در همه موارد درست عمل کند اما به هرحال تغییرات کوچک آن مفید است. آیا شما نیز شناسایی افراد از پشت را در Google Photos مشاهده کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.