قابلیت پیمایش مداوم ،جستجو در گوگل را بهبود می‌بخشد

گوگل به بهبود تدریجی محصولات خود ادامه می دهد و در حال حاضر این بهبود تدریجی با قابلیت پیمایش مداوم به موتور جستجوی دسکتاپ آن رسیده است.

به گزارش تکناک، با اضافه شدن این قابلیت جدید، پیمایش آسان‌تر خواهد شد و صفحات اضافی در طول جستجو کمتر ظاهر خواهند شد.

افزودن پیمایش مداوم که اغلب به عنوان پیمایش پیوسته شناخته می‌شود، برای موتور جستجو مفید خواهد بود. این به طور خاص به این معنی است که می‌توانید پس از وارد کردن یک عبارت جستجو در گوگل، صفحه را به پایین اسکرول کنید تا حجم بیشتری از داده را به دست آورید.

کاربر می تواند با پیمایش بیشتر قبلا از رسیدن به انتهای صفحه ای که در حال خواندن است  معادل چهار صفحه را مشاهد کند. اگر کاربر بخواهد اطلاعات بیشتری کسب کند باید روی دکمه See More  کلیک کند.

digikala

این تغییر جدید در به طور قابل توجهی تجربه کاربر را تغییر نمی دهد، اما مرور را آسان تر می کند. این قابلیت از پلتفرم های رسانه های اجتماعی با موضوعات بی حد و حصر مانند تیک توک، توییتر و اینستاگرام الهام می گیرد. از آنجایی که نسخه موبایل موتور جستجو از اکتبر گذشته همین کار را انجام داده است، به سختی یک مفهوم کاملاً جدید در گوگل است.

این قابلیت جدید در حال حاضر تنها برای تعداد بسیار کمی از کاربران قابل دسترسی است. گوگل جزئیات دیگری در مورد پیاده سازی آن ارائه نکرده است. قابلیت جدید پیمایش مدام موتور نتایج جستجوی گوگل ممکن است در روزهای آینده یا در طی چند ماه در دسترس عموم قرار بگیرد. با این حال، این نشان دهنده نیت شرکت Mountain View برای همگام سازی استفاده این قابلیت در پلتفرم های دسکتاپ و موبایل است.

گوگل دوست دارد تغییرات جزئی و تدریجی را در وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای خود ایجاد کند تا تجربه کاربری را بهبود بخشد. به عنوان مثال، اپلیکیشن Messages به تازگی دارای ویژگی‌های جدید و دوست‌داشتنی است و اخیراً نیز یک VPN یکپارچه و وضوح تماس بهبود یافته به گوشی Pixel 7  اضافه شده است. به نظر می رسد این روش برای جلب رضایت مخاطبان روش موثری است.

digikala

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.