قطعی گسترده اینستاگرام ،فیسبوک و تردز

 ساعاتی است سه پلتفرم متعلق به متا شامل اینستاگرام ،فیسبوک و تردز برای بسیاری از کاربران کار نمی کنند، به نظر می رسد قطعی گسترده از حدود ساعت5:30 بعد از ظهر شروع شده است. برخی از کاربران در ورود به هدست های متا کوئست خود نیز با مشکل مواجه هستند.

به گزارش تک‌ناک،فیسبوک کاربران را از حساب هایشان خارج می کند و آنها امکان بازگشت ندارند. در همین حال، کاربران اینستاگرام،  نمی توانند فیدهای خود را ریفرش کنند. متا این مشکل را در صفحه وضعیت خود با پیامی با زمان 5:47 بعد از ظهر تایید کرد.

متا می‌گوید:

«ما از مشکلی که بر ورود به فیسبوک تأثیر می‌گذارد آگاه هستیم. تیم‌های مهندسی ما به‌طور فعالانه در تلاش‌اند تا این مشکل را در اسرع وقت حل کنند.»

اندی استون، مدیر ارتباطات متا نیز این موضوع را تایید کرد و در توییتر اعلام کرد که شرکت «از مشکل دسترسی مردم به خدمات ما آگاه است» و افزود که متا «در حال حاضر روی این موضوع کار می کند». قطعی مشابهی از متا در سال ۲۰۲۱ رخ داد، زمانی که یک مشکل پیکربندی باعث شد دسترسی به فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ برای چند ساعت قطع شود.

این بار، تردز نیز درگیر شده و به نظر می رسد کاملاً از کار افتاده است. هنگام باز کردن برنامه روی دستگاه تلفن همراه، پیامی با مضمون «متاسفیم، مشکلی پیش آمد. دوباره امتحان کنید» نمایش داده می شود. با این حال، واتس‌اپ بدون مشکل کار می‌کند.

گزارش‌ها در Downdetector امروز برای هر سه پلتفرم به سرعت افزایش یافت، در حالی که ردیاب‌های شبکه جهانی NetBlocks اعلام کردند که این مشکل به طور همزمان چندین کشور را تحت تأثیر قرار داده است. The Verge برای به‌روزرسانی با متا تماس گرفت، اما پاسخی دریافت نکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.