قوانین سختگیرانه گوگل برای برنامه های بلاک چین

گوگل در حال معرفی قوانینی برای محتوای مبتنی بر بلاک چین در برنامه های اندروید موجود در فروشگاه گوگل پلی است.

به گزارش تکناک، این سیاست جدید که از 7 دسامبر اجرایی می‌شود، مواردی مانند صرافی‌های ارزهای دیجیتال و کیف پول‌های نرم‌افزاری، الزامات شفافیت و قوانین مربوط به گیمیفیکیشن NFT و جوایز( loot box) را پوشش می‌دهد.

طبق سیاست جدید برای دارایی های دیجیتالی توکن شده ایمن بر روی بلاک چین قوانین زیر تدوین شده است.

  • صرافی‌های رمزنگاری و کیف پول‌های نرم‌افزاری باید با مقررات قابل اجرا در مناطق مورد نظر مطابقت داشته باشند و خرید، نگهداری یا مبادله ارزهای دیجیتال باید از طریق خدمات تأیید شده در حوزه‌های قضایی تحت نظارت انجام شود. به گفته گوگل ممکن است اطلاعات بیشتری از توسعه دهندگان برای اثبات انطباق آنها با قوانین یا مقررات درخواست شود.
  • طبق اظهارات گوگل، هر اپلیکیشنی که درگاه خرید دارد یا به کاربران اجازه می‌دهد دارایی‌های دیجیتال توکن‌شده کسب کنند، باید روند خود را شفاف‌سازی کند. به عنوان بخشی از مقررات جدید، توسعه‌دهندگان اجازه تبلیغ یا هرگونه درآمد بالقوه از بازی یا فعالیت‌های معاملاتی را ندارند.
  • برنامه‌های شرط بندی که به ادغام دارایی‌های دیجیتالی مانند NFT می‌پردازند، باید فرآیند درخواست ویژه گوگل را تکمیل کنند. برنامه‌هایی که الزامات تعیین شده توسط گوگل برای این نوع برنامه‌ها را رعایت نمی‌کنند، نمی‌توانند در ازای فرصتی برای دریافت NFT با ارزش ناشناخته پول دریافت کنند و از NFT‌ها نمی‌توان در شرط‌بندی برای بردن جوایز پولی در دنیای واقعی استفاده کرد.

خط مشی محتوا همچنین شامل ممنوعیت استخراج رمزنگاری در دستگاه می شود. این قانون پیش از این وجود داشت و به عنوان بخش خدمات مالی قوانین گوگل منتقل شده است.

به‌روزرسانی های جدید متمرکز بر بلاکچین تنها تعدادی از موارد افزوده بر قوانین حاضر گوگل پلی است. برای مثال، هر برنامه‌ای که قابلیت تراکنش مالی ارائه می‌کند باید «فرم اعلام تراکنش مالی» را برای گوگل ارسال کند و این شرکت در حال به‌روزرسانی خط‌مشی «رفتارهای فریبنده» به منظور شفاف سازی حداکثری عملکرد یک برنامه به‌طور معقول برای کاربران است و توسعه‌دهندگان نباید هیچ ویژگی‌های پنهان، غیرفعال یا غیرمستندی را در برنامه لحاظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.