قیمت بیت کوین از 60 هزار دلار گذشت

قیمت بیت کوین پس از افزایش بیش از ۶ درصد ، برای اولین بار بعد از دو سال به بالای ۶۰ هزار دلار رسید و در صرافی بایننس به قیمت 60051 دلار معامله شد.

به گزارش‌ تکناک، اولین ارز دیجیتال جهان طبق داده های CoinMarketCap در نمودار هفتگی بیش از ۱۳ درصد و در ماه گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است.

آخرین باری که قیمت بیت کوین بالاتر از ۶۰,۰۰۰ دلار معامله شد، ۱۲ نوامبر ۲۰۲۱ بود، زمانی که بیت کوین روند نزولی خود را آغاز کرد و در اوایل آوریل ۲۰۲۲ با کاهش بیش از ۶۷ درصد به پایین‌ترین سطح کلان ۱۹,۲۹۷ دلار رسید.

به گفته برایان لجند، سرمایه‌گذار و مدیرعامل شرکت Hectic Labs، عملکرد قیمت بیت‌کوین تا حد زیادی به انتظارات بازار حول رویداد نصف شدن آتی که به طور تاریخی منجر به افزایش فعالیت خرید می‌شود، قابل نسبت دادن است. او به کوین تلگراف گفت:

«سرمایه‌گذاران انتظار دارند کاهش عرضه باعث افزایش قیمت شود. این به عنوان «رالی پیش از نصف شدن» شناخته می‌شود که به بازار گاوی جدید با احساسات صعودی تازه کمک می‌کند. این همان چیزی است که ما امروز شاهد آن هستیم.»

با این حال، طبق گفته تحلیلگر Rekt Capital،  “اصلاح قیمت پیش از نصف شدن” هنوز محتمل است. این تحلیلگر ناشناس با اشاره به داده‌های تاریخی بازار که نشان می‌دهد حرکات اصلی بیت‌کوین پس از نصف شدن‌های قبلی و نه قبل از آن رخ داده است، افزود که نصف شدن آتی بیت‌کوین هنوز در بازار لحاظ نشده است.

طبق گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، ۹ صندوق ETF جدید مبتنی بر بیت‌کوین، برای دومین روز متوالی در ۲۸ فوریه، حجم معاملات ترکیبی بیش از ۲ میلیارد دلار را به ثبت رساندند.

بر اساس پستی از بالچوناس، iShares Bitcoin Trust ETF متعلق به BlackRock در تاریخ ۲۷ فوریه بیش از ۱۰۰,۰۰۰ معامله انفرادی را ثبت کرد، در حالی که میانگین معاملات روزانه از حدود ۳۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ معامله بود.

طبق گزارش ۱۴ فوریه شرکت تجزیه و تحلیل داده های زنجیره ای CryptoQuant، تخمین زده می شود که ۲۵ درصد از سرمایه گذاری های جدید بیت کوین از ETF های نقطه بیت کوین در ایالات متحده آمده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.