مدیرکل حفاظت از حقوق مصرفکننده رگولاتوری گفت: ارسال کنندگان پیامکهای اطلاعرسانی از سرشمارههای خدماتی ملزم شدهاند عبارت “لغو ۱۱” را در انتهای پیامک خود درج کنند تا مشترکان بتوانند با ارسال عدد ۱۱ به سرشمارهای که از آن پیامک دریافت کردهاند، امکان لغو پیامک را داشته باشند.
به گزارش تک ناک، پیمان قرهداغی اظهار کرد:علاوه بر این، مشترکان میتوانند برای عضویت مجدد و دریافت پیامکهای اطلاعرسانی خدماتی (پیامکهایی که پس از عضویت مشترک در باشگاه مشتریان یک شرکت یا فروشگاه برایش ارسال میشود)، عدد ۱۲ را به همان سرشماره ارسال کنند.
وی با اشاره به اینکه پیش از این به منظور رعایت حقوق مصرفکنندگان خدمات ارتباطی و با هدف ساماندهی دریافت و لغو پیامک پیامکهای انبوه تبلیغاتی از تمام سرشمارههای پیامکی تبلیغاتی به صورت یکجا، سامانه کد دستوری #۸۰۰* راهاندازی شده است، افزود: اکنون با این امکان، مشترکان میتوانند نسبت به فعالسازی یا لغو پیامک دریافت پیامکهای خدماتی به تفکیک هر سرشماره پیامکی اقدام کنند.