لندروور دیفندر ۲۰۲۵ OCTA با طراحی آفرودی از راه رسید!

لندروور دیفندر ۲۰۲۵ OCTA با طراحی آفرودی از راه رسید!

لندروور از جدیدترین شاهکار خود، دیفندر 2025 OCTA رونمایی کرد. این نسخۀ جدید با ظاهری عضلانی‌تر و قدرتی خیره‌کننده برای فتح هر نوع مسیر آفرودی و ارائه تجربه‌ای بی‌نظیر به رانندگان، طراحی شده است.

به گزارش تک‌ناک، شرکت لندروور محصولات شاسی بلند متنوعی دارد که هر یک دارای ویژگی‌های خاص خود هستند و طراحی شیک و متریال بالا برای آنها در نظر گرفته می‌شود.

در آمریکا، لندروور Discovery و Discover Sport به ترتیب با قیمت 48900 و 60200 دلار به فروش می‌رسند. همچنین قیمت‌های دیفندر 90، 110 و 130 از 56900 دلار تا 69700 دلار و خانوادۀ رنج روور ایووک 49900 دلار، ولار 61500 دلار، رنج روور Sport بیش از 83700 دلار و Range Rover پرچمدار از 107900 دلار، شروع می‌شود.

هر کسی می‌تواند به راحتی متوجه شود که RRها یک سری کامل با چهار قسمت مختلف هستند، پس از آن Defenders با سه قسمت و بخش Discovery تنها با دو قسمت قرار می‌گیرند. همان‌گونه که مشخص است، لندروور اعتقاد دارد که فضای بیشتری در خط تولید موجود است، امّا در نهایت به جای دیسکاوری سوم، یک دیفندر OCTA ارائه کرد.

 لندروور دیفندر 2025 OCTA

 

پس از تیزرها، شایعات و رندرهای بی‌شمار، لندروور دیفندر OCTA 2025 بالأخره با قدرت 626 اسب بخار رونمایی شد. این قدرتمندترین لندروور دیفندر است و حتی بالاتر از رنج روور SV P615 پرچمدار قرار می‌گیرد. در این دیفندر یک موتور 4.4 لیتری تویین توربو V8 در زیر کاپوت قرار داده شده است، که در کمتر از 4 ثانیه به 100 کیلومتر برساعت می‌رسد.

حداکثر قدرت این پیشرانه 626 اسب بخار با کنترل پرتاب است و در مقایسه با دیفندرهای معمولی، حتی دیفندر قبلی، عریض‌تر و بلندتر می‌باشد. همچنین این مدل 6D Dynamics با سیستم تعلیق هوشمند کنترل چرخش، اجزای شاسی اصلاح شده، یک حالت به طور کامل جدید OCTA (حالت آفرود متمرکز بر عملکرد)، صندلی‌های عملکرد جدید با گزینه‌ای به نام فناوری Body and Soul Seat، طراحی مشخص با Chopped فیبرکربنی، دارد.

این وسیلۀ نقلیه در مقابل تماشاگران جهانی در جشنوارۀ سرعت گودوود (11 تا 14 ژوئیه) به حرکت درمی‌آید و سپس در بازار به رقابت می‌پردازد. اگر به ترکیبی از بررسی‌های داخل و خارجی جاده اشاره کنیم، واضح‌ترین انتخاب برای رقیب، یک مرسدس AMG G63 نمادین را باید در نظر گرفت، امّا لندروور حریف خود را شکست می‌دهد، چرا که V8 دست ساز AMG، که تنها 577 اسب بخار قدرت دارد، نسبت به محصول لندروور ضعیف‌تر است.

بدیهی است که لندروور به قیمت آن نیز توجه خواهد کرد، به شکلی که مرسدس AMG G63 در آمریکا از 183 هزار دلار شروع می‌شود. بریتانیایی‌ها علاقه‌مند هستند که دیفندر OCTA را به آمریکا بیاورند و آن را با قدرت بیشتر و قیمت پایین‌تر از G 63 عرضه کنند. اگر قیمت آن از حدود 170 هزار دلار شروع شود، این دیفندر OCTA به زودی می‌تواند رقیب جدی محصول مرسدس باشد.

 لندروور دیفندر 2025 OCTA با طراحی آفرودی

با وجود این، فورد برونکو رپتور 80580 دلاری ممکن است رقیب مناسبی برای دیفندر 110 سایز متوسط ​​باشد، امّا بسیار ارزان (80580 دلار) و به شدت ضعیف، چرا که حالت Baja آن باعث می‌شود پیشرانۀ اکوبوست V6 حداکثر قدرت 418 اسب بخار تولید کند.

در ادامه، تعدادی از سوپر SUVهای جاده محور وجود دارند، که می‌توانند با آنها رقابت کند، از جملۀ آنها می‌توان به لامبورگینی Urus S با قدرت 657 اسب بخار یا Performante اشاره کرد. آئودی RS Q8 پرفورمنس که به تازگی معرفی شده نیز گزینۀ خوبی است، خودرویی که قدرتمندترین SUV آئودی به شمار می‌رود و قدرت 632 اسب بخار با 0 تا 100 کمتر از 3.6 ثانیه دارد.

محصول جدید لندروور دارای توانایی آفرودی بالایی است و نباید آن را خودروی ساده‌ای دانست. شاسی بلندی که بهترین فناوری‌های آفرودی و تعلیق روی آن تعبیه شده تا بتواند نسبت به رقیب قد علم کند و عملکرد قابل توجهی از خود نشان دهد. بدون شک در میان رقبا، خودرو مرسدس AMG G63 بزرگ‌ترین و جدی‌ترین رقیب دیفندر OCTA 2025 به شمار می‌رود. از سوی دیگر ریویان R1S هم می‌تواند رقیب تازه‌وارد لندروور باشد. البته ریویان R1S Adventure Dual Max یک مدل ویژه بود که می‌تواند عملکرد خوبی از خود با پیشرانۀ 665 اسب بخاری نشان دهد.

 لندروور دیفندر OCTA با طراحی آفرودی

به طور کلی رقبای لندروور دیفندر 2025 OCTA کم نیستند و هر یک مدل‌هایی قابل توجهی هستند، که نباید به سادگی از کنار آنها عبور کرد. اگرچه لندروور نیز سعی کرده است تا بهترین‌ها را به خصوص در بخش آفرود و پیشرانه بر روی محصول جدید خود لحاظ کند. با تمام این اوصاف مشخص نیست چه زمانی باید شاهد عرضۀ محصول جدید لندروور باشیم و احتمال دارد تا اواخر سال جاری، یا اوایل 2025 به بازار برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

technoc-instagram