تجهیز نیروی هوایی آمریکا به هواپیماهای جدید جنگ الکترونیک

نیروی هوایی آمریکا اولین هواپیمای پیشرفته از 10 هواپیمای جنگی تهاجمی الکترونیکی EC-37B Compass Call را از BAE Systems و L3Harris Technologies تحویل گرفته است.

به گزارش تکناک، این هواپیما جایگزین مدل قدیمی EC-130H Compass Call که از سال 1982 در خدمت ارتش بوده، شده است.

دیدگاه عمومی در مورد نبرد های نظامی شامل زد و خورد و درگیری های مستقیم است. با این حال، همه نبردها سنتی نیستند. بسیاری از نزاع ها بی صدا و نامرئی هستند و نه بر موشک و گلوله، بلکه به الکترومغناطیس و بیت های باینری متکی هستند.

نمونه متداول در این دست از نبردها حمله الکترومغناطیسی (EA) است که شامل هواپیماهای به ظاهر بی دفاعی می شود که تا دندان به آنتن، الکترونیک و الگوریتم های هوشمند مسلح می شوند.

از دهه 1980، نیروی هوایی ایالات متحده ناوگانی متشکل از 14 هواپیمای هرکولس با نام EC-130H Compass Call را اداره کرده است. وظیفه اصلی آنها کنترل ترافیک هوایی، شناسایی، ارتباطات یا هشدار اولیه نیست، بلکه درگیری فعالانه با دشمن از طریق پارازیت، جعل، یا اختلال در ارتباطات فرماندهی و سایر سیستم های الکترونیکی حیاتی برای از کار انداختن دفاع هوایی و سیستم های فرماندهی و کنترل است.

این ناوگان در حال حاضر با هواپیمای EC-37B که بر اساس جت تجاری غیرنظامی Gulfstream G550 ساخته شده است، جایگزین شده است. با طول 95 فوت (29 متر) و طول بال های 91 فوت (28 متر)، کوچکتر و سبک تر از مدل قبلی خود است و در نتیجه هزینه های عملیاتی 50 درصدی هرکولس را به همراه دارد. همچنین به لطف دو موتور رولزرویس BR710 C4-11 سرعت، برد بیشتر و سقف عملیاتی بالاتری دارد.

EC-37B دارای قطعات الکترونیکی بسیار پیشرفته تری نسبت به EC-130H است. این وسایل الکترونیکی توسط BAE Systems در کارخانجات این شرکت در هادسون، نیوهمپشایر ساخته شده و توسط L3Harris در مرکز ماموریت هواپیمای Waco، تگزاس یکپارچه شده است.

انتظار می رود در اواسط سال 2024 با 55مین گروه رزمی الکترونیکی (ECG) مستقر در پایگاه نیروی هوایی دیویس-مونتان در توسان، آریزونا وارد خدمت شوند، پنج مورد اول به پیکربندیCompass Call Baseline 3 مجهز خواهند شد و پنج مورد دوم دارای تنظیمات Compass Call Baseline 4 خواهند بود. پنج مورد دوم بسیاری از سیستم های سخت افزاری خود را با یک نرم افزار معماری باز جدید برای ارتقاء سریعتر و ساده تر جایگزین می کند.

جیسون لمبرت، رئیس بخش اطلاعات، نظارت و شناسایی، L3Harris گفت: تیم ما چالش باورنکردنی انتقال تجهیزات ماموریت Compass Call را از هواپیمای بسیار بزرگتر EC-130H انجام داده و آن را با پلت فرم Gulfstream G550 ادغام کرده است. همانطور که نیروی هوایی ناوگان 40 ساله، EC-130H خود را بازنشسته می کند، EC-37B پیشرفته می تواند به انجام ماموریت حیاتی جنگ الکترومغناطیسی خود برای نسل های آینده ادامه دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اخبار جدید تک‌ناک را از دست ندهید.